lördag, mars 12, 2022

Ett foto i timmen lördag 12 mars 2022

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det inte bara alla korvars dag, det är även mars månads första ett foto i timmen.

Kl. 06. Den vanliga visan, dagens första omgång av lite medikamenter ska intas.

Kl. 07. Förbereder kvällens melloinlägg.

Kl. 08. Den ömma modern är på besök (hurra). Tyvärr lyckas jag med konststycket att få allt annat än henne i fokus men frukost fick vi i oss i alla fall.

Kl. 09. Äntligen har julgardinerna i Den ömma moderns rum kommit ner. De har hängt där sedan julen 2020 men nu har  vi hjälpts åt att flytta på skrivbordet framför fönstret.


Kl. 11. Vi har fått låna bilen av S och ska iväg på äventyr. Första stopp är Returpunkten.

Kl. 12. Andra stoppet var en tygaffär. Jag har beställt en till matlådeväska av Den ömma modern och då behövde vi köpa ett vaxdukstyg att ha på insidan av väskan. Dessutom hittade jag ett fint gardintyg med tulpaner på så snart har jag påskgardiner till köket! Herre min je, jag som precis bytte  gardiner där.

Kl. 13. På IcaMaxi för tredje stoppet. Är man på IcaMaxi ska det köpas marinerade kronärtskockshjärtan. Det är sedan gammalt.

Kl. 14. Vi har kommit till S med familj där vi fick en väldigt god kladdkaka som E bakat. 

Kl. 15. Efter fikat visade A sin fyrverkeri- och eldmaskin som ska avfyras när Melodifestivalfinalen är avgjord.

Kl. 16. Hemma igen har fönstertvätten laddat klart så nu blir det till att tvätta fönstren in Den ömma moderns rum.

Kl. 17. Vi ska äta röding med potatismos och då behövs det en god kall sås.

Kl. 18. Till Mellofinalen ska vi äta mangopaj, om vi orkar.


Kl. 19. I väntan på att finalen ska börja sätter jag in päronens bidrag till insamlingen min klass startat för Ukraina.

Kl. 20. Vi mellofestar och det är dags för Tone Sekelius att sjunga sitt bidrag My way.

Kl. 21. De internationella jurygrupperna har sagt sitt och jag undrar vad i Liamoos bidrag som föll dem så i smaken.

Kl. 22. Avslutar denna efit-dag med att kommentera hos andra deltagare och med att inte titta på Dirty Dancing. De anda som fotat sin dag hittar du här.

7 kommentarer:

Karoleen sa...

Korvens dag! Det kanske är den bästa dagen ever, tack för att du talade om det! Älskar korv! ☺️

Vonkis sa...

Karoleen
Kul att kunna vara till hjälp. Korv är i sanning himla gott.

Hanna sa...

Oj vilken pysslig dag! Duktigt!

Razzy sa...

En produktiv dag, håller med om Liamos låt

Anni sa...

Med alla dina pandemiinlägg i färskt minne inser jag hur mycket dagar som denna betyder för dig <3
Är det billigare och bättre kvalitet när du köper kronärtskockshjärtan på lösvikt än på burk?

Lillian "sognafaret" sa...

Takk for at jeg fikk følge med på din dag.

Vonkis sa...

Hanna
Tackar.

Razzy
Ibland blir det mycket gjort på samma dag.

Anni
Precis så, att kunna åka iväg och göra sånt här själv, det är underbart.

Billigare är det nog inte men de som finns på Ica är så infernaliskt goda så jag unnar mig tre-fyra stycken de gånger jag är där.

Lillian www.sognafaret.no
Var så god :-)