söndag, mars 06, 2022

Nyss var det jul här i min lägenhet

Välkommen till InteJulBloggen

Julen vara än till påska, nej det var inte sant för där emellan kommer fastan. Nu när fastan har pågått några dagar var det lika bra att jag tog ner julgardinerna i köket och då rök även den fina vita lampgranen som stått där i fönstret.

Några jultomtar och ljusprydnader plockades undan. Adventsljusstaken tog jag dock bort för flera veckor sedan. Däremot är den stora jultavlan hemifrån, julgardinerna i gästrummet och julgranen kvar. Ja. julgranen är kvar. Den lyser så fint på kvällarna där i sitt hörn. Å andra sidan så kommer den ömma modern på besök till veckan och innan dess har jag tänkt gå upp med granen till vinden. Men det är ju några dagar kvar till dess.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Ja det börjar kanske bli dags nu, att byta gardinerna. Här hänger julgardinerna kvar i köket. Jag har kallat dem vintergardiner. Haken nu är ju bara att det faktiskt har blivit vårmånad. Fast det är fortfarande snö kvar… I morgon kanske. Eller nästa helg. I alla fall före midsommar ;)

Anonym sa...

Så du unnar inte mig att ha det just och fint i hörnet?

/ Din ömma moder

Vonkis sa...

mossfolk
Det kan vara ganska praktiskt att låta gardinerna hänga kvar hela året, så slipper man byta när det är jul igen.

Min ömma moder
Ja jägarns, det tänkte jag inte på.

Bloggblad sa...

Vilka fina tulpaner!

Jag byter bara gardiner i köket till advent, det är stora röda amaryllisar på vit botten. Inga tomtar före jul! Det är bara två "paneler" såååå enkla att byta till de vanliga.
Min mamma bytte i alla fönster, sommar- resp vintergardiner. I köket bytte hon alla fyra årstider. Det var ordning på henne!

Anni sa...

Kanske jag ska låta mig inspireras och ta bort vintergardinerna från köket? Men då måste jag ju tvätta fönstret också ...
Imorgon är en annan dag, jag gör det då ;-)

Vonkis sa...

Bloggblad
Det är så smidigt med panelgardiner. Som du säger enkelt att byta. Mormor brukade byta till påsk och ibland gör Den ömma modern det. Jag har tänkt att det skulle vara fint att ha påskgardiner någon gång men frågan är hur länge de skulle bli hängandes kvar 😂

Anni
Det är ju det där med fönstertvätten också... 🙂