lördag, december 17, 2005

Adjektivleken

Vi har lekt adjektivleken i kväll.

Den går till som så att alla skriver ett i förväg bestämt antal lappar med var sitt adjektiv på. Exempelvis tre lappar med ett adjektiv på vardera. Sedan lägger man alla lapparna i en skål och en av deltagarna tar upp en lapp, läser vad det står på den och ger lappen till den den tycker att adjektivet på den. Det är även roligt om lappen motiveras.

Jag fick följande adjektiv:

Bossig, för att jag har lätt att få min ilja igenom.
Vimsig, för att jag aldrig riktigt vet var jag har min mobil.
Stjärna, för att jag är en stjärna
Flirtig, gavs ingen motivering men han sa att han inte menade det som något negativt.
Brillögat, för att jag alltid har glasögon på mig.
Livrädd, för att jag inte vågar gå hem själv på kvällen och oftar tror att jag ska dö.
Hemsk, för att jag är trångsynt!!!

Motiveringen att jag är trångsynt tog jag illa vid mig av. Tyvärr är såna saker något jag ofta får höra från killar. Tråkigt. Han som sa det kunde inte förklara hur han menade heller...

2 kommentarer:

Andelieb sa...

Jag visste precis vad jag skulle skriva för kommentar här men Bastet hann före, så jag får vara tråkig och hålla med.

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare. Någon som har åsikter som han/hon håller fast vid trots att jag förklarar hur det EGENTLIGEN ligger till måste väl vara trångsynt. Eller?