lördag, december 24, 2005

Jul utan I

Jag blev ju riktigt ordentligt sjuk när jag var i Stockholm i söndags, så Allin, M och I firade inte jul med oss i år.

Anledningen är att risken att jag bär på rs-virus är rätt så stor. Små barn klarar inte av rs-viruset så bra. De kan få lunginflaamation. Om små barn får det så är det jättefarligt. En kompis kompis grannes barn dog i lunginflammation för någon månad sedan. Inte alls trevligt.

Jag får träffa I senare helt enkelt.

Förhoppningsvis kan jag göra det tisdag eller onsdag kommande vecka. Men bara om jag är helt frisk från snuvan. Bara med noll hosta och noll snor. Jag vill verkligen inte riskera något.

Annars får syrran och hennes fina familj komma ner till mig i Norpan och hälsa på. Jag vill ju träffa dem!

Fast i ärlighetens namn är det ju I som drar mest. Trodde ni något annat? ;-)

God Jul

3 kommentarer:

Göran Koch-Swahne sa...

God Jul, söta Fronk!

Anonym sa...

Jag förstår helt klart att det är I som drar mest. Men måste du vara så tydlig med det?? Tänk på att du inte har fått vår julklapp än!!! ;) Miss you. Fingers crossed you´ll be well by wednesday!
Hugs and kisses from all three of us.

Andelieb sa...

God Jul, darlingen! Det blev lite sent sagt/skrivet men julafton var för mig en enda lång turné med julklappar, julmat,godis,kaffe, ris a la malta och en exotisch variant av julbordsrätt i form av kroppkakor som delats på mitten och fått en tur i stekpannan. Märkligt som de gör här i småland.
Hoppas vi hörs snart. Pussen å kramen.