tisdag, december 20, 2005

Tyck synd om mig!

Jag är förkyld. Natten i Stockholm har tagit ut sin rätt. Jag är jätteförkyld och orkar ingenting.

Ikväll skulle jag ha varit på bönegruppens julavslutning men jag orkade verkligen inte åka dit. Jag orkar inte så mycket mer än att ligga i soffa och ömsom titta på TV, ömsom sova. Ibland tar jag mig ut till köket och kokar lite vatten så att jag får i mig lite te.

I går skulle jag ha träffat S men det orkade jag ju inte heller. Jag orkade inte ens gå till Konsum som ligger 7 minuter bort. Men S, min hjältinna, handlade lite saker åt mig. Trots att jag bor på andra sidan av stan. Vilka underbara vänner jag har!

Jag har även ringt hem och sagt att jag nog inte kommer orka att åka upp till Klimpfjäll över jul. Det blir för många långa resor för mig. Det är nog att jag åker hem. Ett tag funderade jag faktiskt på att stanna här i Norrköping.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja och det skulle du ju bara våga! Stanna i Norpan alltså. Du kanske har gjort bort det värsta av förkylningen innan du åker hem?