fredag, juni 10, 2016

Älskar radio

Välkommen till RadioBloggen

Jag älskar att lyssna på radio. Kanske är det för att radion alltid stod på i köket hos päronen (och fortfarande gör det) som jag gillar det så mycket. På helgerna står radion på nästan hela dagen, om det inte är för mycket fotboll på Radiosporten.

Helst ska det vara mycket prat. En massa musik får mig att tappa fokus även om jag diskar eller städar samtidigt som jag lyssnar.

Extra mycket gillar jag radiodokumentärer. En av pärlorna är Barnaministeriet dokumentär. Deras dokumentärer är alltid från barnets perspektiv, oavsett om det handlar om jobbiga ämnen som barnprostitution och att leva gömd eller om avsnittet har en glättigare yta (observera yta, innehållet är allt annat än glättigt) som att vara känd på Youtube. En varning vill ja dock utfärda, det är väldigt lätt att bli upprörd när en lyssnar på många av dokumentärerna och en inser hur många barn det finns som inte behandlas på ett bra sätt.

En annan favorit är Sommar i P1. Johanna Koljonens och Darin Zanyars prat, båda från 2010, har jag lyssnat på många gånger.

Men en av mina absoluta favoriter är faktiskt en dokumentär gjord av kära Andelieb när hon läste på universitetet. Den handlade om relationer och i den spelades bland annat Isn't it romantic. Tyvärr går den inte att lyssna på någonstans men tro mig, den var härlig och värmde mig ända in i hjärtat.


#Blogg100
95/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: