onsdag, juni 01, 2016

Vad är det för blomma?

Välkommen till BlomBloggen

Den här blommande busken växer utanför mitt jobb. Både knoppen och själva blomman ser ut att vara av papper. Knoppen påminner om hur physalis ser ut.

Tyvärr har jag ingen aning om vad det här är för blomma men vet att det finns en hel del personer som sitter inne på en massa blomkunskap som läser här. Så, någon som vet vad det här är för något?


#Blogg100
86/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag vet inte, men jag skulle gissa på en klematis, de finns i alla möjliga versioner. När jag inte vet namnet på en blomma eller fågel, brukar jag trösta mig med att den inte själv vet vad den heter heller...

Klimakteriehäxan sa...

Clematis. Nästan hundra på det! Ganska tålig är den också. Och fin! (kul att du tittade in hos mig i dag)

Vonkis sa...

Bloggblad
Ha ha ha, det ska jag komma ihåg nästa gång :-)

Klimakteriehäxan
Det enhälliga svaret här och på fb är Klematis eller clematis, så jag kör på det :-)

Nils sa...

Det är en Clematis Chili
Nils

Vonkis sa...

Nils
Tack, nu har jag googlat på den, så vacker!