lördag, juli 15, 2023

Melodikrysset vecka 28 2023

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar och en extra god morgon till dig som är tornedaling på denna tornedalingarnas dag. Prognosen lovar en mulen dag och att temperaturen inte ska överstiga 20 grader under dagen. Perfekt när det ska grävas på lotten. 

Det där var en intressant version av Chuck Berrys You never can tell, som var med i Pulp Fiction. Chuck Berrys version alltså, inte "C'est la vie", säger Siwan med Sylvia Vrethammar.

Bianca Ingrosso sjöng Den blomstertid nu kommer med ny melodi av broderns Benjamin.

Michael Bublé kommer från Kanada. Men var det verkligen han som sjöng Everything här? Eller var det bara för att det inte var en jullåt rösten lät annorlunda?

Nog är Idas sommarvisa helt underbart fin. Sorglig på något sätt men också så otroligt fin.

Melodifestivalvinnaren från 2016, If I were sorry med Frans. Det var en sådan hype runt den här låten när det begav sig och jag begrep det aldrig.

Undrar vad grannarna skulle säga om jag drog upp volymen ordentligt så Gloria Estefans Conga dånade ur högtalarna.

Jan Malmsjö, vilken röst. Han sjöng Då går jag till Maxim från operetten Glada änkan.

Vi gissade gissade på Dion tidigt men enkelspåriga jag tänkt på Celine Dion (min kompis ni vet) men det var ju Dion Francis DiMucci med Runaround Sue vi fick höra.

Anita Hegerland gjorde helt klart ett bättre jobb med Mitt sommarlov.

Mmm, Brick house med The Commodores.

Där ser man Shirley Clamp har alltså spelat in en engelsk version av Min kärlek, My lovelight.

Jag vet vad hon heter
Men jag kallar henne Tess
.

Sjung min näktergal kommer från Askungen som där det är en bal på ett slott där hon tappar sin sko.

Ja men se där. Då var dagens kryss löst och inklickat och jag ska ta och smörja in mig med lite (eller mycket) solskyddsfaktor innan jag drar till lotten. Tack alla som var med och löste krysset idag. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.

snabbgenomgången
V 5 Pulp Fiction
L 3 Bi
L 1 Buble
L10 Kanada
L14 Ida
L 6 Frans
V 8 Gloria
L 2 Operett
L 4 Dion
V13 Anita
L 7 Commodores
V 9 Min
L15 SC
L12 Tess
V11 Slott
V15 Sko

109 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag från Limhamn där himlen är täckt av vita moln och solen vill spräcka dem. Termometern visar +20 C. Efter krysset skall jag ringa och gratulera äldsta barnbarnet Max som tillsammans med sina lagkamrater i Staffanstorps HK vann C-finalen i Åhus beachhandboll i gruppen pojkar födda 2011.

Vonkis sa...

Christer
Hälsa grattis från oss med.

Anders sa...

God Morgon kryssare , få se hur det går idag trött efter födelsedag igår.
resa med Eckerö linjen och god mat på restaurang Rospiggen.

Lena sa...

Morrn från husvagnen. Solen skiner och termometern visar 20 grader ☀️😎 Jag har rötter i tornedalen men är uppvuxen i Kiruna varifrån jag flyttade 1981 då jag började på lärarhögskolan i Luleå 😅

Kjell Sigbjørn sa...

God Morgon från soligt Norge (fast några molntussar skyggar för solen nu och då) +12 rätt skönt ändå,

Vonkis sa...

Anders
Grattis iefterskott! Det låter som du hade en bra födelsedag.

Lena
Och sedan blev du kvar :-)

Kjell Sigbjørn
Jag gillar när det är lite molnigt :-)

Bettan sa...

God morgon. Efter krysset är det dags för jobb, jobbar nu 4 dagar i rad.

Vonkis sa...

Bettan
God morgon. Hoppas det blir bra dagar på jobbet.

lasse sa...

God förmiddag !
Efter en morgonpromenad med hunden så är jag nu redo för att kryssa lite.
18 grader i luften, lite solsken.

Petra sa...

Godmorgon från mulet Stråvalla, hoppas att det inte regnar idag. I eftermiddag är det 130 års fest hos en kompis här på campingen.

Bettan sa...

Förra veckans svar:

V15 Magnusson
L 3 Fröding
V 4 Love story
L 5 Summer
V 6 Sju
L 4 Loreen
L14 G-son
V 7 Regna
V 8 Minds
V10 Egon
V11 Nunnor
L12 USA
L 9 Annan
L 2 It
V13 Go
L 1 Yes

Anders sa...

Vonkis: Tack ! Jag hade det fantastiskt igår...verkligen...

Vonkis sa...

lasse
Det är bra att du är redo :-)

Petra
Gissar att det blir ett ordentligt firande då. Håller tummarna för att ni sliper regn.

Vonkis sa...

Anders
:-)

Anonym sa...

God morgon från ett mulet Höljes🙂Åskan har gått i dagarna två så nu hoppas jag att vi slipper den idag/Yvonne

Bettan sa...

Grattis i efterskott Anders

Anonym sa...

God morgon från Huddinge 😎

Anders sa...

Tack Bettan !

lasse sa...

Anders : Grattis i efterhand ! 💐👍🎈

Anonym sa...

Grattis i efterskott Anders

Vonkis sa...

Yvonne
Åååååååååååååå. Skicka hit den!

Huddinge
God morgon :-)

Jo sa...

Morrn, morrn från ett mulet Västervik! I helgen får vi besök i stugan, en familj med kompisar till sonen. Det blir full fart, men kul!

Christer sa...

PULP FICTION

Anonym sa...

Vonkis: du kan få all åska, jag gillar det inte

Anders sa...

V-5= PULP FICTION
Tack Lasse tack Anonym

Lena sa...

Tack Christer

Anonym sa...

Tack Christer

Christer sa...

BI Bianca Ingrosso

Anonym sa...

BI

Anders sa...

L-3= BI

Vonkis sa...

Jo
Åh käre värld. Håll ihatten :-)

Lena
Älskar åska :-)

Anonym sa...

Michael BUBLE

Anders sa...

L-1= BUBLE
L-10= KANADA

Anders sa...

L-14= IDA

Anonym sa...

Ida

Anonym sa...

Och KANADA

Jo sa...

Ida

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kjell Sigbjørn sa...

IDA

Stina sa...

Ida

lasse sa...

Gissar på DION på L 4

Anders sa...

L-6= FRANS

Christer sa...

FRANS

Anonym sa...

FRANS

Stina sa...

Frans

Anonym sa...

Frans

Kjell Sigbjørn sa...

FRANS

lasse sa...

Matt Frans

Christer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christer sa...

GLORIA Estefan

Anonym sa...

GLORIA Estefan

Jo sa...

Gloria Estefan

Anonym sa...

Gloria

Anders sa...

V-8= GLORIA

Bettan sa...

Halvtid:
L1/ Buble
L2/
L3/ BI
L4/
L6/ Frans
L7/
L10/ Kanada
L12/
L14/ Ida
L15/

V5/ Pulp-fiction
V8/ Gloria
V9/
V11/
V13/
V15/

Christer sa...

OPERETT

Anonym sa...

Operett

Anonym sa...

Operett

Anders sa...

L-2= OPERETT

Stina sa...

Operett

Cre8iv sa...

V13 blir nog ANITA! Lindblom?

lasse sa...

V 13 blir väl ANITA

Vonkis sa...

Hoppas på både Dion och Anita.

Christer sa...

DION

Anonym sa...

Dion

Anders sa...

L-4= DION bra giss Lasse

Christer sa...

ANITA Hegerland

Anders sa...

V-13= ANITA

Anonym sa...

Anita

Kjell Sigbjørn sa...

ANITA Hegerland

Christer sa...

Originalet heter La Golondrina

Stina sa...

Anita

Cre8iv sa...

L7 Chattanoga?

Christer sa...

Mitt inlägg om Anita försvann

Christer sa...

(The) COMMODORES

Anonym sa...

Commodores

Anders sa...

L-7= COMMODORES

Anonym sa...

Commodores

Christer sa...

MIN kärlek; SC

Anonym sa...

Min SC

Stina sa...

Min SC

Christer sa...

Nu försvann mitt inlägg igen MIN Kärlek; SC

Christer sa...

Mina inlägg försvinner

Jo sa...

Tess

Christer sa...

TESS

Anonym sa...

Tess

Anonym sa...

Tess

Christer sa...

Vad händer? Flera av mina inlägg är försvunna.

Anders sa...

L-12= TESS

Anonym sa...

V11 SCOTT Joplin?

Anders sa...

V-11= SLOTT
V-15= SKO

Anonym sa...

Slott Sko

Vonkis sa...

Christer
Samma som senaste året, en del kommentarer fastnar i skräpfiltret och jag godkänner dem så snabbt jag kan.

Stina sa...

Slott

Christer sa...

SLOTT; SKO

Anonym sa...

Äsch, det blir SLOTT istället…

Stina sa...

Sko

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg ☀️🥂

Bettan sa...

Dagens svar:

L1/ Buble
L2/ Operett
L3/ BI
L4/ Dion
L6/ Frans
L7/ Commodores
L10/ Kanada
L12/ Tess
L14/ Ida
L15/ SC

V5/ Pulp-fiction
V8/ Gloria
V9/ Min
V11/ Slott
V13/ Anita
V15/ Sko

Bettan sa...

Vi sörs nästa Lördag

Jo sa...

Tack för idag! :)

Christer sa...

Tack för idag! Vi sörs nästa lördag! Ha en fortsatt fin weekend!

Linda sa...

Askungen tappar skon när hon är på bal på slottet.

Anonym sa...

Askungen, inte Snövit

lasse sa...

Ha en bra vecka, så sörs vi nästa lördag !

Anders sa...

Gick ju ganska bra trots tröttheten...sköt om er så hörs vi nästa...

Anonym sa...

Tack alla och fortsatt trevlig helg;)

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Petra sa...

Tack för idag.