fredag, juli 07, 2023

Fem en fredag 7 juli 2023

Välkommen till FredagsBloggen

Tillbaka i Norrköping och här har vädret mest varit mulet och regnigt, men det matchar mig rätt bra just nu. Det här med lov och fast i lägenheten är inte min favoritsysselsättning sedan pandemin och isoleringen hemma. Men idag ska jag hämta hyrbilen jag ska ha några dagar så jag kan åka till lotten och annat som inte är hemma. Men först ska jag svara på Elisa Matildas Fem en fredag, dagens tema är Sommarfrågor II.

Vad är det längsta du reser i sommar?
Resan jag gjorde förra veckan, Norrköping - Simrishamn fram och tillbaka, med avstickare till bland annat Kalmar, Ystad, Hässleholm och Växjö.

Hur spenderar du en regnig sommardag?
Om det är regn med åska står jag på balkongen och försöker fånga blixten på bild. Om det är ett regn utan åska går jag omkring i lägenheten och försöker komma på något att göra kanske se en film.

Blir det någon spontan utflykt i sommar?
Förhoppningsvis kan det bli något spontant de här dagarna när jag har bil.

Hur svalkar du dig på bästa sätt?
Med min underbara bordsfläkt eller så dricker jag svartvinbärssaft med Spendrups grape tonic. 

Har du något smultronställe där du är nu?
Lotten får nog räknas som mitt smultronställe.

6 kommentarer:

Violen sa...

En bordsfläkt är jättebra att ha i värmen inomhus. Regn med åska gillar jag inte, har aldrig kommit på idén att fotografera.
Ha det bra!

Vonkis sa...

Violwn
Köpte fläkten för några somrar sedan, innan 2018 dock, och har haft mycket glädje av den.

Hannas krypin sa...

Det är bra med fläkt, det svalkar bra. Vi har luftvärmepump som vi kör med när det är som varmast. Den fungerar även som AC.

Vonkis sa...

Hannas krypin
Tack gode gud för fläkten :-)

Anni sa...

Vad bra med hyrbil! Men vilken bil körde du till Skåne med? Eller har jag läst slarvigt?

Vonkis sa...

Anni
Jag hade en hyrbil till Skånesemestern också. När jag kom hem och insåg att jag skulle vara hemma en vecka helt utan bil eftersom S var borta bestämde jag mig för att hyra en bil igen och ha här för att kunna åka till lotten.