måndag, juni 08, 2020

Den sjuttioåttonde dagen: Närkontakt, distansföreläsning och godis

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag sjuttioåtta i isolering. Jag har blivit tagen på av en annan människa! I och för sig var det i samband med att jag lämnade blodprover på vårdcentralen och hon hade handskar på sig, men ändå. I sådana här tider kan man inte vara knusslig. Jag är rätt svårstucken men den här gången fick sköterskan napp på första sticket och det var väldigt skönt. Nog för att jag längtat efter kroppskontakt men det har inte gått så långt att jag vill bli stucken flera gånger under ett besök.

Under kvällen har jag deltagit i min första distansföreläsning på kursen Grundämnenas upptäckt så nu har jag även testat Zoom (tidigare har jag varit på möten via Meet och Teams. Själva föreläsningen då? Den var väldigt intressant och det var nyttigt att få lite repetition om det här med grundämnen. Det där med molmassa, orbitaler, olika bindningar, väte som fusioneras till helium och så vidare och så vidare. Det är sånt har jag kan spåra ut med på lektionerna och börja berätta för eleverna. Stackarna. Men det är ju så intressant!

L på jobbet ska komma förbi och lämna en lärarhandledning i morgon. Hon ska förbi Hemmakväll innan och frågade lite försiktigt om jag ville ha något därifrån. Att jag vill! Har suttit en stund och gått igenom sortimentet på deras hemsida. Nom nom nom.

Och ingen Wallensten på pressträffen idag heller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Faderskapet önskar dig stort lycka till med utbildningen! ❤️❤️❤️.
Det gör jag också. Lycka till! ❤️❤️❤️
//Din ömma moder och faderskapet.

Vonkis sa...

Din ömma moder och faderskapet
Tack tack :-)

Anni sa...

Vad kul att få gå distanskurs! Jag blev lite sugen att anmäla mig till något när sönerna kikade igenom utbudet. Men det blev inget.

Vonkis sa...

Anni
Det är verkligen kul även om det känns att det var ett tag sedan man läste på lite högre nivå.