söndag, april 10, 2022

Ett foto i timmen söndag 10 april 2022

Välkommen till FotoBloggen

Vi inleder Stilla veckan idag med palmsöndagen och med aprils andra Ett foto i timmen.

Kl. 06. Det har snöat här de senaste dagarna. Inte alls mycket men det har snöat, så nu har det blivit en del av min morgonrutin att titta ut genom fönstret det första jag gör för att om snön ligger kvar eller inte.

Kl. 07. Känner mig rätt seg i kroppen, petar i mig dagens första omgång tabletter och skrollar igenom twitter.

Kl. 08. EFIT-disken. Det är mycket möjligt att det kommer fler diskbilder idag.

Kl. 09. Lyssnar på Tordyveln flyger i skymningen på sr-appen.

Kl. 10. Imponeras över mina penséer som klarat snöfall och flera dagar med temperaturer ner mot -10 grader.

Kl. 11. Dagens andra efit-disk är avklarad.

Kl. 12. Mina klasser hade matteprov på i torsdags och fredags. Jag har med andra ord lite rättning att ta tag i, så det är bara att sätta igång.

Kl. 13. En timmes rättning får vara nog för den här gången. Istället passar jag på att ta en promenad i solen. Tärnorna verkar ha möte.

Kl. 14. Mer påskpynt på stan.

Kl. 15. Kom på att jag inte ätit någon lunch idag.

Kl. 16. Kikar in hos andra som är med och fotar idag.

Kl. 17. Tittar på det senaste avsnittet av Bäst i test.

Kl. 18. Rättar några fler matteprov.

Kl. 19. Fixar lite pannkakssmet till morgondagens frukost.

Kl. 20. Kollar in twitter lite.

Kl. 21. Avslutar den här dagen med ett avsnitt av Trädgårdstider. 
Andra som är med och delar sin dag hittar du här.

18 kommentarer:

Annika sa...

God morgon, skönt att slippa se snön genom fönstret
Nu ÄR det faktiskt vår :-)

Vonkis sa...

Annika
Jag vågar inte ropa hej till våren riktigt än, men när, det är den.

Anni sa...

<3 Maria Gripe <3
Hoppas att snön är försvunnen när jag kommer hem ikväll!

joakim sa...

Tordyveln flyger i skymningen. Underbar radioteater och bok. :) lyssnar på den då och då. Älskar boken.

Anonym sa...

Såå fina penséer! Har du frösått dem?
Hur går det för dina tomater?
/ Carin

Anonym sa...

Helt otroligt att penséerna är så fina, trots snö och minus 10!
Då finns det hopp att mina klarar sig.det har snöat flera ggr/dygn sedan i fredags. Inte allt för kallt, trots allt.

//Marianne

Vonkis sa...

Anni
Hennes böcker är fantastiska. Även Agnes Cecilia finns som radioteater.

joakim
Radioteaterversionen är minst sagt härlig med sin 70-talsstockholmska.

Carin
Penséer har jag inte vågat mig på att fröså någon gång, de här köpte jag när Den ömma modern var på besök för en månad sedan.

Marianne
Om mina klarat sig borde dina också ha gjort det :-)

joakim sa...

Varför tar disk aldrig slut för?

Versch sa...

Penséer är en tålig blomma och vacker. 💚
Alltid lika roligt att se lite Norrköpingsbilder, trots att det är nästan 3 år sedan vi flyttade så känns det som hemma. ❤️

Elisabeth sa...

Haha, tweeten om systematisk kvalitetsutveckling är så på pricken!

Razzy sa...

Har också börjat titta ut om mornarna pga snön, vill verkligen ha vår nu.

Vonkis sa...

joakim
Den frågan har jag ställt många, många gånger.

Versch
Att penséer klarar några minusgrader visste jag men inte så många och under flera dagar i rad.
Hur många år var det ni bodde här?

Elisabeth
Eller hur!

Unknown
Snart är nog våren här på riktigt. Hoppas jag.

mossfolk sa...

Så fina penséer! Här var planen att åka och handla det igår, men så kom ju all den där snön och på handelsträdgårdens instagramkonto stod det om problem med plogning av parkeringen… men i morgon, då!

Lunchen ser supergod ut!
Och bäst i test har vi börjat kolla på hela familjen på svtplay på lördagskvällar. Så roligt att ha ett program som vi alla kan roas av… Eller lillebror sitter nog mest med för att det finns lördagsgodis framdukat och maken sitter med för att storebror och jag hävdar att det är sådant familjer gör -tittar på teve och äter godis ;) Vi är två som är roade i alla fall.

Micke sa...

Klart det skulle vara en EFIT-disk :) Ja, tom 2 stycken.

Uppehåll i snöandet idag, ser ut ska bli bättre i veckan här.

Versch sa...

Det blev ca 16 år.

Vonkis sa...

mossfolk
Tackar. Jag köpte en mindre sort i år för jag kom fram till att det ser fylligare ut med dem än med de stora blommorna.

Så mysigt att sitta och titta tillsammans hela familjen, även om inte alla tittar lika aktivt :-)

Micke
Hade kunnat bli tre...

Versch
Ja då förstår jag att det känns som hemma.

Anni sa...

Penséer är fantastiska! Visst blir man glad över att de klarar vinterns återkomst betydligt bättre än man själv gör? Jag köper alltid de småblommiga, tycker att de är finare än de vräkiga storblommiga.

Vonkis sa...

Anni
De är riktiga vinterkrigare de där penséerna :-)