fredag, april 15, 2022

Nya gardiner och tulpaner

Välkommen till GardinBloggen

Men vad är det som hände, har jag bytt gardiner i köket, nu igen? Det har ju bara gått lite drygt en månad sedan julgardinerna plockades ner.

Men om man hittat ett väldigt fint påsktyg och ens ömma moder sytt gardiner av sagda tyg, då ser man till att de kommer upp lagom till påsk. Sedan får vi se hur länge de får hänga kvar. Det är ju inte så himla lång tid kvar till advent...

Och se, i år har jag fått fram lite av påskpyntet. Om jag får säga det själv är jag rätt nöjd med den här buketten. Det är björkris och en trollhassel bland tulpanerna. 

Det blev lite påskris till hallen. Även om jag så klart gillar bokstaven V var det inte så jag ville att riset skulle bli. Nåja jag får väl klippa åt mig några kvistar när vi åker till lotten i helgen och fylla på i mitten.

Tulpanerna och riset räckte till en bukett till. Äntligen fick vasen från Nittsjö komma fram igen. Det var ett tag sedan.

Jag hade glömt de här små gulliga fåglarna.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Men så fint du har gjort till påsk! Jag har fuskat och har några gula blommor bara, och så tog jag hem lite björksly från stugan, precis intill björken som fick dela med sig av sin sav och gör mig pigg som en ärta i några dagar.

Anonym sa...

Vad den gröna gardinen blev ljus! Kul med alla påskgrejjor som du flått fram.

Din ömma moder!

Vonkis sa...

Bloggblad
Tack så mycket!
Gula blommor är både påskiga och fina.

Björkar är bra till mycket 🙂

Vonkis sa...

Min ömma moder
De blev ljusa på håll.

Unknown sa...

Fint!

Vonkis sa...

Unknown
Tack :-)

Anni sa...

Så vårlikt och fint du gjort det - såg ju förra inlägget också men där koncentrerade jag mig mest på duvorna ...

Versch sa...

Sååå snygga gardiner! Var hittade du tyget?

Vonkis sa...

Anni
Tackar :-)

Versch
Tack! Tyget är köpt på Strömma fabriksbutik här i stan.