lördag, april 09, 2022

Melodikrysset vecka 14 2022

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Snön virvlar utanför fönstret så april visar verkligen vem som bestämmer. Men men, jag har påsklov och det kan inte ens snön ändra på.

Tyvärr bråkar min radio idag så jag kommer ligga lite efter sändningen då jag är hänvisad till webbsändningen.

Det var Agnetha Fältskog som sjöng Så glad som dina ögon.

Nu ska vi vara snälla av och med Karl Gerhard följde sedan.

Musiken till serien Nord och Syd. Så kär jag var i Orry. min kompis Lina var kär i George och det var en himla tur med tanke på hur ofta vi lekte Nord och Syd tillsammans.

Originalet heter I'v got you under my skin. Jag gillar Neneh Cherrys tolkning av låten bättre.

Nu blev det iglesiasonsdag fast det är lördag. Frank Sinatra sjöng Summer wind med Julio Iglesias som kommer från Spanien.

Jag tror det var Ricky Nelson som sjöng Try to see it my way med Joanie Sommers.

Det är egentligen inget fel på Anders Bagge och Bigger than the universe men jag är väldigt glad över att det är Hold me closer som tävlar i Turin i maj. Den texten...

Underbare Du är den ende.

Jaha. Livet på en pinne med Edward Blom från Melodifestivalen 2018.

Deana och Dean Martin med True love.

Musik från den animerade filmen Ice Age. Hela den serien gick under jul- och nyårshelgerna och de håller rätt bra tycker jag.

Christer Sandelin sjöng Jag tror hon inte vet med en Anna, tror det var Sahlin. Nähä, det var Anna Nederdal som körade. För nog är det lite väl generöst att kalla det där för en duett.

Då var krysset löst och inklickat. Tack alla som var med oss idag. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.

snabbgenomgången
L 7 Agnetha
V13 Gerhard
L10 Nord
L13 Got
L 6 Spanien
V14 Nelson
V 5 Anders Bagge
V11 Du
L 3 Är
L 2 Edward
V 8 Dean
V12 Ice
L 4 Age
L 1 Sandelin
V 9 Anna

105 kommentarer:

lasse sa...

God morgon !
I Gävle är det vitt ute, konstigt va ? Temperaturen kommer väl att stanna runt ”nollan” idag.
Apropå det vita. Det snöade igår, det var vitsen !

Lena sa...

Morrn från ett snöigt nollgradigt Luleå. Vi har haft flera dagars snösmocka, men påsklovet är här och det gör banne mej inte ont. Luleå hockeys damer tvålade till Brynäs och två av mina elever blev svenska mästarinnor :-)Luleå baskets damer är återigen i basketfinal och Luleå hockeys herrar stormade in i semifinal, idrottslivet leker i Luleå.

Christer sa...

God förmiddag! Här på Limhamn är det snöfritt och solen skiner från en halvklar himmel, dock blåser det kalla vindar. Termometern visar + 5 C. Påskliljorna är snart utblommade.

lasse sa...

Christer: Jag drack en IPA från Limhamns bryggeri igår !

Christer sa...

Lasse: Vad tyckte du? God!

lasse sa...

Ja, får väl 4 av 5 i betyg.

Yvonne Persson sa...

God morgon🙂Idag är jag med igen

Anders sa...

God morgon !

Jo sa...

Morrn, morrn från ett soligt, men kallt Borås!

Vonkis sa...

lasse
:-)

Lena
Heja Luleå :-)

Christer
Jag väntar fortfarande på att mina påskliljor på balkonen ska komma upp ordentligt.

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Härligt!

Anders
God morgon :-)

Jo
Det är väldans så mycket soliga lördagar du haft senaste dagen :-)

Anna Wärn sa...

Godmorgon från ett vintrigt Björkhagen.
Har piggat på mig lite Grand från förkylningen.
Nu löser vi krysset

Vonkis sa...

Anna Wärn
Himla skönt!

Christer sa...

AGNETHA

Stina sa...

Godmorgon från Stenstorp. Snöade o blåste igår så det blev drivor.

Stina sa...

Agnetha

Yvonne Persson sa...

Agnetha

Anna Wärn sa...

Agnetha Fältskog

Christer sa...

Karl GERHARD

Yvonne Persson sa...

Gerhard

Vonkis sa...

Stina
Så pass! Här har gårdagens och morgonens snöfall redan nästan helt smält bort.

Anders sa...

V-13= GERHARD

Anna Wärn sa...

Carl Gerhard

Stina sa...

Gerhard

Jos Pouwels sa...

I eftermiddagen spelar jag med mitt band Teachers on Tour. Första halvan heter vi the Young boys, för att vi då bara spelar Neil Young låtar.
Efter pausen tittar vi tillbaka på 27 år som bandet med Pink Floyd, JJ Cale, Them, CCR mm.
Ni är välkommen i Gendt, nära Nijmegen.😄

Anders sa...

L-10= NORD & syd

Christer sa...

NORD och syd

Anna Wärn sa...

Nord

Yvonne Persson sa...

Nord

lasse sa...

Tack för inbjudan Jos, men det blir lite svårt att hinna dit !

Yvonne Persson sa...

Got

Christer sa...

GOT

Anders sa...

L-13= GOT

Stina sa...

Följde Nord o Syd. Lite kär också i Orry.

Stina sa...

Got

Anna Wärn sa...

I’ve GOT you under my skin

Jos Pouwels sa...

😀

Yvonne Persson sa...

Samma här🙂

Vonkis sa...

Jos Pouwels
Om du bara sagt något igår ;-)

Christer sa...

SPANIEN

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Yvonne Persson sa...

Spanien

Anders sa...

ÄNDRA mig till SPANIEN L-6

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Spanien

Vonkis sa...

Gissade på Italien innan musiken började spelas. En chansning som hade kunnat gå in :-)

Anders sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christer sa...

Rick NELSON

Anders sa...

SVÅRT för mig idag...jag litar på Christer

Vonkis sa...

Rick eller Ricky, men Nelson stavas ju lika oavsett :-)

https://www.youtube.com/watch?v=FyqigiIV9ZM

Christer sa...

ANDERS BAGGE

Anders sa...

V-5= ANDERS BAGGE

Stina sa...

Anders Bagge

Anna Wärn sa...

Anders Bagge

Yvonne Persson sa...

Jag gillar låten

Anna Wärn sa...

Christer
Tack!

Vonkis sa...

Yvonne Persson
Den är helt ok.

Yvonne Persson sa...

Du är

Christer sa...

DU ÄR den ende

Stina sa...

DU ÄR den ende

Anders sa...

V-11= DU är den ende
L-3= ÄR

Anna Wärn sa...

DU ÄR den enda
Vacker visa

Yvonne Persson sa...

Edvard

Christer sa...

EDWARD Blom

Anders sa...

L-2= EDVARD

Stina sa...

Edward Blom

Anna Wärn sa...

Edward

Christer sa...

DEAN Martin

Yvonne Persson sa...

Dean

Anders sa...

V-8= DEAN

Anna Wärn sa...

Dean Martin

Stina sa...

Dean

Anders sa...

Skall Anders använda sig av Anna Bergendahl på våg 9 igen

Anders sa...

V-12= ICE
L-4= AGE

Yvonne Persson sa...

Ove Age

Christer sa...

ICE AGE

Yvonne Persson sa...

Ice Age

Jo sa...

Ice age gissar jag på.

Anna Wärn sa...

ICE AGE
Barnbarnen ska se alla filmerna när de hälsar på.

Vonkis sa...

Anders
Håller tummarna att Eldemannen har bättre fantasi än så.

Anders sa...

L-1= SANDELIN
V-9= ANNA

Yvonne Persson sa...

Sandelin

Yvonne Persson sa...

Anna

Stina sa...

Sandelin
Anna

Anna Wärn sa...

Sandelin och Anna

Yvonne Persson sa...

Tack för idag. Sörs på lördag

Lena sa...

Tack för i dag alla. Njut av helgen. Nu önskar jag bara att det slutar snöa.

In my own words sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
smek1976 sa...

Anna nederdal heter hon

Yvonne Persson sa...

Trevlig helg alla.vi sörs på lördag

Stina sa...

Jag googlade på det. Anna Nederdahl

lasse sa...

Tack för idag !
Nu är det någon som väntar på min uppmärksamhet.
Sörs nästa lördag. 😆

Jo sa...

Tack för idag! 😊

Christer sa...

ANNA Nederdahl

Ichrimo sa...

Anna Nederdahl.

Anna Wärn sa...

Nederdahl

Vonkis sa...

Väldigt generöst att kalla det där för en duett dock...

Anders sa...

ANNA NEDERDAHL VAR DET SOM cHRISTER SJÖNG DUETT MED

Stina sa...

Trevlig helg alla, jag ska idag garnera tårta för jag fyller år i morgon.

Christer sa...

Tack för idag! Vi sörs på påskafton! Ha en fin fortsättning på lördagen!

Anders sa...

Tack för idag , jag var lite off på vissa idag men tillsammans löste vi det.
Sköt om er så hörs vi nästa gång.

Vonkis sa...

Tack för idag allihop. Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Grattis i förskott Stina 🎂

lasse sa...

Grattis då, Stina ! 💐

Stina sa...

Tack

Stina sa...

Tack