lördag, juli 23, 2022

Ett foto i timmen lördag 23 juli 2022

Välkommen till FotoBloggen

Tänk. Om bara fem månader stressar vi som galningar för att hinna klart det sista innan ni vet vad. Men först ska vi ju fira Varmkorvens dag och ta Ett foto i timmen.

Kl. 06. Vaknar och går in på klart.se det första jag gör. Tyvärr verkar det inte bli någon åska idag.

Kl. 07. Släcker den batteridrivna lampslingan på balkongen.

Kl. 08. Delar lite medicin.

Kl. 09. Kollar in hos några EFITare.

Kl. 10. Löser Melodikrysset i grupp. Det är ju lördag.

Kl. 11. Behöver få i mig något. Trots att det inte är övervarmt idag är matlusten inte på topp men några kalla korvskivor och lite senap brukar fungera.

Kl. 12. Kommer inte överens med Instagram om hur bilderna ska beskäras.

Kl. 13. Det är kvavt så det förslår. Går och småplockar lite och svettas för minsta lilla. Börjar lyssna på Mats Strandbergs Slutet.

Kl. 14. Dags för lunch, idag får det bli vita bönor och bacon.

Kl. 15. Det är bara 15-16 grader men så fuktigt att kroppen inte vill speciellt mycket idag, så jag tar och  tittar på sista avsnittet av Moon Knight. Oscar Isaac, herre min je.

Kl. 16. Skulle ta en dusch men där stod ju blommorna jag duschade i torsdags kvar. Att de inte gått tillbaka till fönstret på egen hand chockar mig.

Kl. 17. Har jag otur (och det har jag nog) har jag fått sköldlöss på vallmon.

Kl. 18. Behövde komma ut och ser det här dragkroksskyddet. Man kan inte bli på annat än på bra humör av sånt här.

Kl. 19. Se där, boken jag beställt kom visst igår.

Kl. 20. Gör en vända till hos andra efit:are.

Kl. 21. Avslutar dagen med lite Modern familyandra som är med och fotar sin dag hittar du här.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att vi får följa dina förehavanden även idag. Det minskar abstinensen.
Du har så fina blommor både på balkongen och lotten. Så glad att jag hann få se den stora fina vallmon. Önskar dig en toppenhelg.

Den ömma modern.

Vonkis sa...

Den ömma modern
❤️

Annika sa...

God morgon, dåligt väder även hos dig ser jag :-)

Vonkis sa...

Annika
Nja, jag tycker det är ett rätt bra väder efter hettan som var :-)

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Smart pillerdelare du har!

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Den är jättebra och finns att köpa på apoteket.

joakim sa...

Korvskivor och senap. Now we are talking :)

Anni sa...

Nästan chockad över att du inte är på lotten en lördag!
Kan trösta dig med att det inte är sköldlöss, de är alltid ovala och sitter hellre på stjälkar/vid bladnerver än på knoppar.
Tokgillar dragkroksskyddet och lånar din bild för att tigga dottern att virka något liknande - hon kan behöva något att göra :-D:-D :-D

Vonkis sa...

joakim
Sannerligen:-)

Anni
Vi skulle ha varit där men S åkte på migrän.
Tack och lov att det inte är sköldlöss, jag var redo att slita upp hela plantan. Tydligen är det saft som torkat.

Ha ha. Ja hon får inte bli sysslolös, och det är ju fortfarande inomdjursektorn.

Efwa - Medea sa...

Kul med vallmo på balkongen. Tur att det inte är sköldlöss och att du inte hann dra upp plantan.

Micke sa...

Nån medicindelare har jag aldrig sett förut.. Det finns då allt. Ja, det känner på en gammal man vara ute och härja på en hejdundrande bröllopsfest och sen sova i bilen. Fast jag hade en säng inne i en av byggnaderna på Dekarsjögården där vi höll till.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Jag är så glad att jag testade att så vallmo till balkongen i år.

Micke
Det finns tablettkrossare också :-)