fredag, juli 08, 2022

Till slut så

Välkommen till LottenBloggen

Bättre sent än ännu senare heter det ju (jag lovar) och nu är äntligen ramen till jordgubbsrabatten klar. Alla delar sitter ihop. Det enda som behövs nu är att köpa och sätta fast ett vinkelbeslag och att slå ner ramen i jorden. Sedan är den klar på riktigt.

Annars händer det en hel del på lotten nu när det har regnat en del.

Det fanns en hel del jordgubbar för mig att mumsa på.

Båda krukrosorna jag fick i present från elever är fortfarande vid liv, den ena har dessutom vuxit på sig lite.

Sötbärsträdet mår mycket bättre det här året och bären mognar på rätt bra.

En störbrytböna har blivit kompis med solrosen vi satte ner i bädden. Förhoppningsvis slingrar den sig inte för hårt runt solrosen.

Första zucchinin är snart klar att skördas.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Wow! Så stor redan! Jag måste genast gå ut och titta hur stor min första är.

Vonkis sa...

Bloggblad
Poff sa det så kom zucchinin igång.

Bloggblad sa...

Inte riktigt så stor. Skickade bild på pm eftersom det inte går att lägga in här.

Anonym sa...

Jägarns så snygg ramen blev.
Regnet gjorde susen, nu kommer ni att skörda varenda dag.

Marianne

Vonkis sa...

Bloggblad
Tänk om man hade kunnat lägga upp bilder i kommentarerna, det hade varit roligt :-)

Marianne
Tack:-)

Anni sa...

Här går det undan! Kul att kanten är klar, det blir genast så prydligt.

Vonkis sa...

Anni
Jag skulle ha tagit en bild så samma zucchini igår innan Suzan skördade den, den hade nog fyrdubblat i storlek.

Tänk att en vind och skev kant kan ha den effekten :-)