fredag, maj 12, 2023

Fem en fredag 12 maj 2023

Välkommen till FredagsBloggen

Gud ske pris, vi har (snart) överlevt ännu en arbetsvecka. Vi har nedräkning till sommaren på jobbet och nu är det ok inte överjävligt många dagar kvar till välförtjänt återhämtning. Meeen, idag är det fredag och dagens tema på ElisaMatildas Fem en fredag är Trasiga ting

När hade du senast sönder något av glas?
Hade sönder en bägare i no-salen i hösta.

Har du något trasigt porslin hemma?
Jodå. Jag har några tallrikar i serien AX från Höganäs som har en liten chippad kant.

Vilken pryl hemma hos dig behöver lagas?
Toaletten. Plastsitsen är lös så ibland när man sitter där i godan ro så är det som man är på väg att halka av toastolen. Inte jättebra.

Har du någon gång brutit något i kroppen?
Nej och med tanke på hur vild jag var som unge är det inte riktigt klokt. Jag har klättrat i bokhyllan, träd, klätter- och byggställningar, hängt ut genom fönster och jag vet inte vad. Tänk bebin i Mamman och den vilda bebin.

När bröt du senast ett löfte?
Kommer inte ihåg faktiskt. Viktiga löften ser jag till att hålla, löften som att skicka mejl däremot...

Inga kommentarer: