fredag, maj 05, 2006

Att rätta i uppsatsen

Håll i er nu

Här kommer vad min examinator vill att jag ska lägga till i min metod.

"Det som saknas i metodavsnittet är en beskrivning aav hur du har gått tillväga i ditt analysarbete. Hur arbetade du. Vilken bok började du med och varför? Läste och analyserade du varje enskild bok innan du gick över till nästa? Hur fick du fram de rubriker du sedan använder i ditt resultatavsnitt? Hur gick du tillväga i den jämförande analysen?"

Det är sant!

Precis så där står det.

Vad ska det vara bra att skriv in i metoden för?
Det känns astöntigt.
Tänk sedan när uppsatsen finns på biblioteken och någon kanske läser den. De kommer ju att undar vad jag är för en pajsare som skriver om sånt där i metoden.

Men men
Det är ju vara att bita i det oootroligt sura äpplet.
Examinatorn är ju gud...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår ingenting. Har du frågat vad meningen med att skriva det där är? Vilken bok du började med? Eh... har det egentligen någon betydelse? Stackars, säger jag bara. Måste vara riktigt surt att sitta med det där.

Anonym sa...

vad behöver du för tröst?

Om det äller upsatsen så tycker jag att du ska diskutera huruvida din uppsats behöver information om vilken bok du läst först med examinatorn. Låter ju inte klokt det där. Tycker absolut att du ska stå på dig! Det är ju din uppsats och du har slitit hårt med den.Tycker att det verkar som att uppsatsen var så bra på en gång så därför kom examinatorn med urdumma förändringar bara för att ha något att komma med;)

Allvarligt talat så förstår jag inte riktigt poängen med de förändringar hon anser att du ska göra. Uppsatsen är ju på D nivå och inte på B...
Kram