lördag, maj 13, 2006

ESC finalklara bidrag

Jag ids inte vänta på det fjärde inför ESC-programmet, så här kommer mina ebtyg på bidragen som är klara för finalen.

Danmark 3p
Dansk rockabilli (stavas det så?) med taffliga rim, men det står ut i mängden och sånt är ju alltid bra när det handlar om ESC.

England 1p
Öh, vad ska jag säga?
Engelska artister kan uppenbarligen inte rappa.
Engelska körtjejer kan uppenbarlligen inte mima.
Engelska koreografer kan tydligen inte koreografera.

Frankrike 3p
Frankrike låter som Frankrike brukar göra, fast bättre.

Grekland 2p
50-någonting kvinna som vill vara Britney Spears.
Låten är en rätt tråkig powerballad. Den tillhör nog favoriten för att hemlandet oftast brukar vara en favorit.

Israel 2p
Tråkig intetsägande ballad med allt för många år på nacken.

Kroatien 1p
Det händer absolut ingenting, varken med låten eller på scenen. Gudars vad tråkigt det här bidraget var.

Lettland 1p
Jag får mig i alla fall ett gått skratt.
Visst, i ESC är det bra att stå ut, men det här bidraget står ut på fel sätt.

Malta 2p
Tråkig schlagertempolåt.
Så bidraget kommer nog att få många röster från Sverige..

Moldavien 1p
Men herre Gud, vad är det här?
Jag kan inget annat än skaka på huvudet.

Norge 2p
Sagotempo, kan man säga så? Om inte säger jag det ändå.
Det låter vackert och tråkigt, samtidigt. Fast på det stora hela tar det tråkiga över.

Rumänien 1p
En av många låtar som känns gammal, på fel sätt.
Och varför envisas artister som inte kan engelska att sjunga på engelska? Jag tror bara att de förlorar på det.

Schweiz 0p
Andreas, vad tänkte du när du tackade ja till det här dravlet?
Jag mår illa och vill kräkas.
Jag kan verkligen se framför mig hur det kommer att se ut på scenen 20/5. De kommer att bada i honung, sirap och smör.

Spanien 2p
Las Ketchup gör cover på sig själv, ungefär. Det känns bara fel fel fel.

Tyskland 2p
De försöker ju i alla fall.

Jaha ja.
Jag har bara delat ut en enda fyra, ingen femma.
Fast det kan ju bli bättre när det handlar om att sjunga live.
Jag hoppas det blir bättre när artisterna ska sjunga live.

Här kan du läsa vad jag skrivit tidigare. Jag länkar inte till del 3 för de tär ju precis innan det här inlägget.

Inför ESC del 2
Inför ESC del 1

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken tur att du håller reda på ESC åt mig! Ska läsa på inför lördagen :)

Vonkis sa...

Hej Kruslock och välkommen till mig. Jag ska göra mitt bästa för att hålla dig uppdaterad om esc.