lördag, oktober 31, 2009

Blir till att pyssla ikväll.

Välkommen till ZombieBloggen

Älskar ju zombiefilmer, bra zombiefilmer. Såg till min stora glädje att Land of the dead sänds på sexan ikväll.

Men så kom jag ihåg.

Jag såg ju den tidigare i år och den sög hästb***e.

Den handlar om zombier som skaffar sig en ledare, som lär sig saker och som dessutom verkar få till något slags samförstånd med människorna!

Ingen bra zombiefilm alltså. Och ingen zombiefilm för mig ikväll. 28 dagar senare sänds ju i och för sig senare men den spårar ju ut och blir en krigsfilm på slutet.

Får ta och pyssla med almanackan för 2010 istället.

LilleRille
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Christina sa...

Jag har bara illustrerat en zombiebok men är annars inte mycket för genren, tycker det låter mycket roligare med pysslet med 2010 års almanacka istället.
Vad gör du för något?

Vonkis sa...

Christina
har en gammal kalender från 2007 på datorn så jag ändrar så datum, helgdagar, flaggdagar o.dy. blir rätt, sedan ska den skrivas ut och så ska jag fixa månadsbilder, på något sätt.

En zombiebok låter spännande, vad hette den?

Christina sa...

Det låter som ett roligt pyssel!

Boken jag illustrerade heter "Nelly Rapp och Häxdoktorn" om jag inte minns fel. Åldersgrupp 7-9 år, så troligtvis inget för dig ;)

Vonkis sa...

Christina
Det har varit rätt roligt så här långt och det ska bli roligt att fixa med bilderna också. Anade att det var en barnbok du hade illustrerat, systerdottern är för liten för den än men när hon blivit äldre så... Någon gång ska man ju presentera zombier för henne också :-D

Lilltrolls far sa...

Kanske dags att se en ny film istället? Streamad utan text men ändå...

http://www.thepiratecity.org/2750_Zombieland.htm

Vonkis sa...

Lilltrolls far
Den vill jag se på bio. Men tack ändå.