lördag, oktober 17, 2009

Melodikrysset vecka 42

Välkommen till KryssBloggen

Ingen vinst idag heller, men en dag, en dag ska jag vinna det där musiklexikonet.

Men då kan jag inte börja med att inte lyssna ordentligt? Smile though your heart is aching är det väl Charlie Chaplin som har skrivit, men skulle det vara för- eller efternamnet i krysset?
Aha, efternamnet, då blir det Chaplin då. Chaplin föresten, det måste vara ett av det vanligaste pizzerianamn.

Filmen som As time goes by spelas i heter Casablanca, men vart skulle fösta ordet i texten in?

Anders heter han i förnamn, han som har hungriga ögon, han har väl bytt efternamn tror jag.
l
O. Söderkåkar! Ja se karlar, det är mitt liv det!

Vackra Dagen är vaken med Kajsa-Stina Åkerström, gillar henne, det känns så avslappnande på något vis att lyssna på Kajsa-Stina.

Jägarns, telefonen ringde (våga ringa mellan tio och elva en lördagsmorgon...) så jag missade frågan,tack och lov att Eldemannen upprepar sig efter melodiandet. Glöm ej bort det finns rosor (och tack Aggie).

Åh, Peter LeMarc med Sången de spelar när filmen är slut, älskar Peter LeMarc, bara en sån sak att släppa skivor som heter LeMarcologi och LeMarxism, underbart.

Eldemannen hör bön! En låt sjungen på finska, underbart!!! (Love lift us)Up where we belong från En officer och en gentleman låter onekligen annorlunda på finska, Min rackans mej liksom, det är för underbart.

Rätt spännande att man fortfarande kan säga att Cats är en aktuell musikal, uppenbarligen gillar vi katter mer än ankor i Sverige.

Det är bara att erkänna, jag tillhörde skaran som gillade Ally McBeal, det har tyvärr förstört Barry Whites My everything för mig...

Gissar, innan låten spelas, att det ska vara Larry Hagman, som spelade JR i Dallas. Snacka om att slakta en, om än omgjord, musikallåt.

Är det inte väldigt många tvåor i dagens kryss? Två bokstäver hit och två bokstäver dit. I alla fall lät det som Jag gick mig ut en afton, så jag kör på den.

Han är för rar Eldemannen som slutar med en låt från Melodifestivalen 2009. Dessutom var ju Higher med Star Pilots en av mina favoriter, hade gärna sett dem i finalen. Föll pladask för den uppenbara flirten med 80-talet och de dansande piloterna. När jag var på genrepet av Andra chansen här i Norrköping, tittade jag bara på dansarna. Tycker att SVT kunde ha skippat att ha Johan Becker i bild så mycket och bara visat dansarna...

Så var det slut på Melodikrysset för den här gången så jag byter till P3 och Mammas nya kille.

Ha det gott och tack alla medkryssare, vi ses nästa lördag.

LilleRille
Free Dawit Isaak

16 kommentarer:

Om mig sa...

efternamn

Eva sa...

Godmorgon!
Efternamnet

eva sa...

L4 as

Vonkis sa...

Susseribloggeri och Eva
Tack

Eva
Tack :-)

Aggie sa...

Tack Vonkis

Om mig sa...

Går bra idag med krysset!! Tittar in hos dig mellan varven så jag ser att du hänger med...skratt..å det gör du ju alltid!!

Vonkis sa...

Aggie
De nada :-)

Susseribloggeri
Hänger med med lite blogghjälp :-)

Aggie sa...

Cats...:)

Eva sa...

cats spelas igen i SThlm , min mor vill se föreställningen (har lovat henne biljetter i födelsedagspresent)

eva sa...

Vi måste ha mycket gemensamt :-)
Gillar både Melodifestivalen OCH Ally Mcbeal!!! ;-)

Aggie sa...

Haha..jag älskade JR..*skratt*

Vonkis sa...

eva
Det är ju fantastiskt att den fortfarande drar fulla hus runt om i världen, vem trodde det när den hade premiär.

Eva ( :-) )
Och Melodikrysset, glöm för aldrig inte Melodikrysset.

Vonkis sa...

Aggie
Ja, vad hade Dallas varit utan JR? Inget.

Aggie sa...

Tack för idag..... måste iväg nu men vi ses...KRAM

Eva sa...

ja Dallas har man ju också sett ett och annat avsnitt av. Undrar vad man skulle tycka om serien idag????

Vonkis sa...

Aggie
Tack och hej, leverpastej.

Eva
Tror att man skullemissa serien för alla axelvaddar och tuperade frisyrer...