torsdag, oktober 29, 2009

Liten shoppingtur

Välkommen till ShoppingBloggen

Har varit en sväng på stan idag och det blev lite saker som handlades in.


Hittade bland annat en dvd med Kulla Gulla, serien alltså! Har den på video sedan tidigare men har ju ingen videospelar sedan min toppmatade trotjänare gav upp för några år sedan.

Men det bästa, det är böckerna jag köpte. Är ju helt såld på True Blood och nu har jag köpt de två första böckerna som serien bygger på, Död tills mörkret faller och Levande död i Dallas. Ska bli så kul att läsa dem.

Bokhandeln hade köp fyra betala för tre, så jag köpte även Tusen strålande solar och Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

Ser fram mot att läsa mycket framöver.

Här hittar du HBS's sida om True Blood säsong två, varning för spoilers.

LilleRille
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Madicken sa...

Vilken lyckad shoppingtur!!!

Unknown sa...

tusen strålande solar är väldigt bra. Kan tipsa dig om en bok som heter Mr Tourette och jag av Pelle Sandstrak. Handlar om en kille med tourettes syndrom. Fruktansvärt intressant. Finns i pocket. Läser en biografi om Marie Antoinette just nu, älskar sådana böcker!

Klimakteriehäxan sa...

Se till att du har lite gott om tid när du börjar med Tusen strålande solar. Den är oerhört svår att lägga ifrån sig! Du har väl läst författarens förra/första bok, Flyga drake? Om inte, KÖP!
Och om vi hänger på Staffan vill jag dessutom att alla människor läser Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon. Om en autistisk pojkes syn på livet. Lysande!

Vonkis sa...

Madicken
Ja det var det verkligen.

Staffan och Klimakteriehäxan
O, vad bra med boktips! Tack!!! Har snöat in lite på ungdomslitteratur, läser för att kunna tipsa eleverna. Blir mycket O Svedelid bland annat.