fredag, oktober 30, 2009

Snabbis om Idol

Välkommen till IdolBloggen

Lite kort om vad jag tycke om kvällens sångövningar i Idol.

Tove
Kan inte fatta att hon bara är 16 år. Ljuvlig stämma. Så självklar på scenen.

Calle
Dansade ju ikväll. Kändes lite osäker dock.

Reza
Kvällens tolvpoängare, de andra var inte ens i närheten.

Eddie
Har en skön stil och den där glimten i ögat. Stabilt i sången.

Erika
Borde ha varit lite vampigare, flirtat över axeln, gått i takt med musiken.

Erik
Skrikigt, borde ha tagit det lite lugnare med rösten.

Mariette
Inte hennes tema men ändå stabilt.

Rabih
Fel takt och surt. Det enda positiva var att sången gick så fort att vi slapp stönen ikväll.

Rabih, Erika och Calle, eventuellt Erik riskerar att hänga löst. Ställs Erika mot en kille ryker hon nog. Personligen skulle jag inte ha något emot om Rabih åkte ikväll, men han lär väl vara kvar ett tag till, årets Filip/Jens/Andreas/Robin B.

--------
Förstår INTE hur Rabih kunde klara sig från att hänga löst den här veckan med. Nu blir det nog inget mer Idol för min del.

LilleRille
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

24 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Fanns ingen tid för prat i kväll, kom hem för sent:/. Tyckte Erik gjorde sitt bästa framträdande ikväll, mjukare och inte alls sà skrikigt som han brukar... smaken är som baken:).

Reza, mest stabil som vanligt... Tove, smàsur som vanligt men klart den största idolen pà scenen... som vanligt. Pà scenen är hon redan färdig...

Rabih... ut med honom tack, Erika är tràkig, hon kan oxà àka... Tror tyvärr att Rabih har fler trogna fans än Eddie. Jag menar, Eddie var sà bra sist och fick ändà näst minst röster... han kan mkt väl hänga löst i kväll...

:(

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Smaken är som röven

Klöven

Anonym sa...

Har du sett att Eddie har minst röster pà aftonbladet... undrar om inte han àker altsà:/!

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Oj då, inte bra.
Fattar inte varför folk inte gillar honom.

Anonym sa...

Nej det förstàr inte jag heller, jag misstänker att det är Rabih som tar de fans han skulle kunna ha haft, och det kan jag absolut INTE förstà... han är som en tafatt pojkspoling:=0!

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Det är nog tyvärr så men hur man kan välja Rabih när Eddie finns där...
Nu hänger ju tyvärr Eddie löst, efter pausen får vi veta om han ställs mot Calle, Erika eller Rabih. Blir väl tyvärr Erika men jag hoppas fortfarande på Rabih. Kommer att tokrösta på Eddie om han ställs mot Rabih.

Anonym sa...

Huuuuuur kan Rabih ha sà mànga fans? Nu borde Erika àka va?

hoppas, hoppas... hon är sà intetsägande...

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Svårt att välja. Vill ha kvar både ett tag till. Men det är ju tredje gången Eddie hänger löst nu.

Vonkis sa...

Säger som en på aftonbladet, förbannade fjortisar.

Anonym sa...

Jaaaaaaaaa, men nästa vecka krävs det nàgot sensationellt för att han ska kunna stanna...

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Säger som Andelieb brukar säga. Varför kan man inte rösta bort folk i Idol? I så fall hade jag röstat en massa på Rabih.

Anonym sa...

Det är sant... dà hade den sämsta verkligen àkt och inte den mànga kanske gillar second best men inte röstar pà!

Det màste införas... nu med Basta!

/Miyala

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Sannerligen!

Andelieb sa...

Vonkis: Hade man fått rösta ut folk hade du och jag plockat Rabih ensamma.

Fy vad han är dålig!!!! Det är en skymf mot både Erika och Eddie att han är kvar i tävlingen. De kan ju iaf sjunga (och andas som vanligt folk samtidigt). Erika var tyvärr inte bra i den låten hon valt. Hon fixar inte attityden man måste ha för att sätta den, men hon skulle ha kunnat dyka upp i pyjamas och slösjungit och ändå vara ljusår bättre än Rabih. *mutter och morr*

Vonkis sa...

Andelieb
Såg på Idol eftersnack. Rabihs låt var den tredje TREDJE mest nerladdade ikväll.

TREDJE!

Say it with me


Dumme dumme.

Andelieb sa...

Vonkis: SUCK! Jag som trodde att man behövde kunna sjunga för att vara artist. Så dumt av mig.
Har läst runt lite och fått reda på av "Rabih (Staffli)fans" att han är ju originell...öh...ja, M A Numinen är också originell men jag hade inte röstat på honom om han var med i Idol =)

Vonkis sa...

Andelieb
Men hörrö!
M A Numminen är ju rolig, underhållande, har utstrålning! Har inga bekymmer att gå på en konsert med honom, har ju varit på en minikonsert redan, men Rabih, nej tack. Han skulle inte ens få vara den studsande gummibollen.

Andelieb sa...

Vonkis: Självklart är MA Numinen rolig just för att han inte kan sjunga. Han har dock gjort "dåligheten" till en grej medans Rabih bara är dålig. TRots det stora underhållningsvärdet på Numinen hade jag dock inte röstat på honom i idol.

Andelieb sa...

Rabih kommer nog i fortsättningen att drabbas av min mute-knapp om jag ska orka se vidare på idol, och jag vill se vidare för jag vill se mer Erik, Tove och Reza.

Vonkis sa...

Andelieb
Nej, det hade inte jag heller gjort. Blev bara så chockad av jämförelsen i övrigt.

Andelieb sa...

Vonkis: Min poäng var att originellt betyder inte alltid bra. (Det kan dock betyda rolig.)

Vonkis sa...

Andelieb
Sannerligen.

Anonym sa...

Rabih, han kan ju inte ens sjunga i takt med musiken.....

Rezah, hon är bara tråkig....

Tove, hon är min favorit

Vonkis sa...

Anonym
Nej, han har uppenbara problem med det men det verkar ju inte spela någon roll.