lördag, oktober 03, 2009

Melodikrysset vecka 40

Välkommen till KryssBloggen

Ny lördag, nytt Melodikryss.

Ooo, bidrag från Melodifestivalen 2009, inte illa, även om ju Lili och Sussie med Show me heaven slog ut BWO's fantastiska You're not alone i andra chansen här i stan.

Jo du tack, låten om Emil känner jag igen, för två helger sedan sjöng jag den i minst trettio minuter för att få lilla E att sova, Men jag kom bara ihåg en vers så det blev lite tjatigt, minst sagt. Det var versen om När Emil hissade upp Ida i flaggstången jag kunde. Tortyr.

Du ska få min gamla kortlek när jag ör, och dä är ju ett ess inte att förakta direkt.

Nu blev nog Cecil glad när Peter Jöback fick vara med och sjunga. Men inte Guldet blev till sand, istället blev det Varför Gud från Miss Saigon.

Har inte den blekfetaste aning vad låten heter men en stad som passar in är Köpenhamn så det skriver jag in så länge på lodrätt ett.

Hmm, kan I'm mad about a boy handla om Noel Coward?

Det svenska namnet på den amerikanska serien går jag bet på. Kan den heta något med vatten?
--------
Nej, det är ju Rötter (Roots) som serien heter! Det är bra med medkryssare och mammor.
Och så fick jag lära mig att OJ Simpson var med i Rötter, hade jag ingen aning om.
-------

Att det var Povel Ramels En strut karameller som Lennart Palm spelade hade jag inte tagit utan hjälp från Aggie, Tack.

Och så kom en artist som jag inte har förstått grejenmed igen, de dyker upp lite nu och då i melodikrysset, i vilket fall så var det Laleh som sjöng Simon Says.

Var det Irving Berlin som sjöng Alexander's ragtime band? Har ett vagt minne att jag läst det någonstans någon gång.

Lille Babs var väl en tuff brud i lyxförpackning? Eller, hon är det väl fortfarande egentligen.

Hmmm, någonstans långt bak har jag ven för mig att Underneath the mango tree var med i en Bondfilm, borde vara Dr No med tanke på rutorna i krysset.

Oj, en Hockeyklassiker, för signaturen till Det kommer mera spelades en hel del vid mål runt om i hockeysverige när programmet sändes.

Och så slutar vi med Under the Boardwalk, länkar till The Drifters version, inte till Bruce Willis dito.

Jaha, det var det för den här gången. Nu viler vi in tummarna och hoppas på en bokvinst nästa vecka.

LilleRille
Free Dawit Isaak

21 kommentarer:

Om mig sa...

Väldigt vad snäll han är idag...det går att skriva i vad det ska bli innan musiken börjar.

Vonkis sa...

Susseribloggeri
Jo, han får för sig att vara väldans snäll ibland Eldemannen.

Aggir sa...

Måste vara Noel Coward..:) Tror jag. Godmorgon förresten..:)

Vonkis sa...

Aggir
Jo, det verkade så när jag googlade.
Godmorgon på dig med :-)

Aggie sa...

Oj..Jag skrev Aggir men AGGIE ska det vara

Vonkis sa...

Aggie
Anade det :-D

Aggie sa...

Kan det vara Rötter?....nja...vet inte

Aggie sa...

Povel Ramels "EN strut KARAMELLER"

Aggie sa...

LALEH

Gillar den låten..:)

Vonkis sa...

Aggie
Du och moderskapet kom på det så gott som samtidigt tror jag, att det var Rötter alltså. Tack för hjälpen med Ramels låt, är pinsamt dålig på Ramels låtar.
Laleh, vad ska jag säga...

Aggie sa...

Alexander ragtime band..:)

Aggie sa...

Haha...ja men din mamma och jag tillhör nog en tidigare generation...:)

Aggie sa...

En tuff brud i LYXförpackning

Aggie sa...

Ja, Irwin Berlin har skrivit den i alla fall

Vonkis sa...

Aggie
Sannerligen :-)

Aggie sa...

DR NO

Aggie sa...

UNDER the boardwalk

Aggie sa...

Tack för idag Vonkis och ha en jättefin dag..Alltid kul att hälsa på dig..:)

Vonkis sa...

Aggie
Tack detsamma. Ut i hösten med dig nu.

Om mig sa...

Jag erkänner...det blev svårare. Vilket ju var tur i och för sig. Får tacka Aggie för hjälp idag tror jag och dig Vonkis förstås för att du löser Melodikrysset o bloggar samtidigt. Kanon!! Tack ska ni ha och ha en skön höstdag!!!!

Vonkis sa...

Susseribloggeri
Tror att det var en del av Eldemannens ondskefulla plan idag, få oss att tro det var lätt så vi slappnade av...