lördag, maj 29, 2010

Överarbeta inte

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Tanken med Eurovision song contest är väl att tävla med musik som på ett eller annat sätt representerar det egna landet. Varför ska vi då hålla på och blanda in Europa en massa i den svenska uttagningen? Vi ska absolut skicka bidrag som vi tycker är bra, om det sedan inte går hem i övriga länder är ju inte så mycket att göra något åt. Det blir ju väldigt konstigt om vi helt plötsligt ska börja skicka musik som låter som att det kommer från exempelvis Balkan. Varför ska Europas länder samlas och tävla om alla låter likadant?

Läs mer
Aftonbladet Expressen Expressen SvD

Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det fanns ju en stor del av svenskarna som gillade de bidrag som även den utländska juryn gillade... tycker att man iaf ska ta in dem i beräkningen. Du o jag reflekterar ju oxà över vad som skulle gà hem i europa när vi tycker till o röstar...

/miyala

Vonkis sa...

Miyala
Men det gör vi när en svensk jurygrupp redan har valt ut vilka bidrag som ska vara med i den svenska uttagningen. Björkman vill ju ha en europeisk jury även till det.

Anonym sa...

Jaha... det hàller jag inte med om, men jag tycker att det är bra att en utländsk jury säger vad de tycker om de làtar som svenskarna har att välja mellan (när de väl är utvalda altsà!).

Jag gillar förresten tysklands làt VÄLDIGT mkt! Heja heja!

/Miyala

Anonym sa...

Jaha... det hàller jag inte med om, men jag tycker att det är bra att en utländsk jury säger vad de tycker om de làtar som svenskarna har att välja mellan (när de väl är utvalda altsà!).

Jag gillar förresten tysklands làt VÄLDIGT mkt! Heja heja!

/Miyala