söndag, mars 05, 2017

Drömmar om Vasaloppet

Välkommen till VasaloppsBloggen

Som rätt många andra i detta fina land har jag tittat en del på Vasaloppet idag. Såg starten och målgången på SVT. Hade besök på förmiddagen så det blev inte det vanliga maratontittandet.

Däremot har jag sett Brita Zackaris framfart, och många vurpor i spåren på svtplay. Är grymt imponerad av bedriften att åka skidor (eller shidor som Brita helt underbart säger) i närmare tio timmar, prata med gamla gospelkörledaren Lage, njuta av utsikten och allt annat.

Och det är ungefär i det här läget jag brukar slås av tanken att en kanske skulle åka Vasaloppet något år. Det verkar ju vara en sådan upplevelse. Men så kommer jag ihåg att jag faktiskt inte gillar att åka skidor och att jag hatar kyla. Så Vasaloppet får vara för min del


#Blogg100
5/100
Antal giraffkalvar födda - 0

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: