torsdag, mars 02, 2017

Extra ledigt

Välkommen till LedighetsBloggen

Inatt brann motionscentralen nära jobbet. När jag kom till skolan brann det fortfarande och jag kunde se röken från skolgården.

Det var så pass mycket rök från branden att vi fick lov att skicka hem alla elever och stänga skolan. Så hux flux blev det en och en halv dags ledighet helt oplanerat. Lite kluvet, vi hade behövt lektionerna som nu är inställda men å andra sidan får jag lite tid till att göra lite pappersarbete som jag ligger efter med.

Och i vilket fall blir det ju sovmorgon imorgon och det är ju aldrig fel.


Tyvärr har April ännu inte fötts någon giraffkalv.

#Blogg100
2/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

versch sa...

Tråkigt med branden, hörde att det dessutom brunnit i ett klassrum hos er lite senare.
Skönt ändå att i eländet få lite extra ledigt.

Vonkis sa...

versch
Den andra branden var i en byggnad som inte används längre, tack och lov. Men en börjar ju fundera över vad som händer när det är två bränder i samma område på så kort tid.

Anonym sa...

Otäckt med bränder!
Men ledig o ledig om du gör pappersarbete?
Men skönt att komma i kapp.
/ Marianne

versch sa...

Usch, ja.
Tur ändå att det var i en del som inte används idag.

Vonkis sa...

Marianne
Fast det blev bara lite pappersarbete :-)

versch
Sannerligen!

Jo sa...

Åhå! Jobbar du i Hageby? Jag är uppvuxen i Vrinnevi! Gick dock i Navestad, men bröderna gick på Hageby! 😊

Vonkis sa...

Jo
Japp, det är där jag jobbar. Heter Söderporten nu efter att skolan slagits ihop med Vrinnevi.