söndag, oktober 24, 2010

Day of the dead (2008)

Välkommen till FilmBloggen

Förra helgens andra zombiefilm fick vänta en dag, för jag var så besviken på Survival of the dead att jag inte alls var på humör att se någon mer film om zombiez den kvällen.

Jag är rätt glad att jag väntade.

I Day of the dead från 2008 har ett virus brutit ut i en amerikansk småstad som genast isoleras av militärer. Invånarna informeras så klart inte om vad det hela handlar om utan uppmanas bara att uppsöka stadens sjukhus.

Så alla som är sjuka tar sig dit och sitter där i väntrummet och hostar. Helt plötsligt blir alla sjuka okontaktbara och som genom en signal blir de blodtörstiga zombiez som snabbare än någonsin springer efter sina offer. Alla utom en, som var vegetarian. För den här filmen bygger löst på Romeros Day of the dead från 1985 och då har man som zombie kvar de kunskaper och egenskaper man hade som människa.

Skillnaden mellan Steve Miners film och de som Romero gjort är att Miners zombiez känns farliga, jag skulle inte vilja möta dem medans Rmeros zombiez snudd på skulle kunna få bo i grannhuset.

Trailern till The day of the dead (2008) hittar du här.


Läs mer
IMDB


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: