lördag, oktober 02, 2010

Han rör ju på sig

Välkommen till FingalBloggen

Det var för några år sedan.

Jag sommarjobbade, som vanligt, inom hemtjänsten. Just när det här hände hade vi rast och jag satt och bläddrade i tidningen. När jag kommer till familjesidorna ser jag en dödsannons för Fingal Olsson och utbrister -Nej men, har Fingal Olsson dött?

Till svar fick jag, naturligtvis, -Det är han inte, han rör ju på sig.

Innan jag fick dem att förstå att Fingal Olsson var morfars bror och att det det faktiskt var en riktigt dödsannons i tidningen...

Mamma har berättat att när Martin Ljung gjorde sketchen om Fingal Olsson blev det en masssa skriverier och alla som hette just Fingal Olsson blev bjudna att vara med på Frukostklubben, en stor sak när det begav sig.

Vila i frid Martin Ljung.


Läs mer
Expressen Expressen Expressen DN SvD SvD Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet SVT


Titta
Youtube


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: