söndag, oktober 10, 2010

Finbesök

Välkommen till BesöksBloggen

Förra helgen hade jag som sagt besök hemifrån. Den ömma modern, faderskapet, Storahyster och världens bästa systerdotter var och hälsade på.

Lördagen tillbringade vi med att shoppa. Får väl säga att storahyster och den ömma modern var aningens gladare åt det än världens bästa systerdotter, faderskapet och jag.

På söndagen delade vi på oss. Den ömma modern och storahyster shoppade lite mer och världen bästa systerdotter, faderskapet och jag tog en promenad runt Strömmen.


Det blåste en del så det var rätt skönt när vi väl kom till själva
promenadstråket vid Strömmen och fick skydd av lite träd.


Någon stackar hade tappat sin ena fingervante


Vi hade inte tänkt göra något stopp på Färgargården men när vi
såg att de hade öppet gick vi in och tog oss en liten fika i alla fall.


Några träd verkade ha blåst ur sin bark och då kan man
ju passa på att testa hur det känns att vara ett träd


Vi mötte en förvirrad ekorre som nog bara var ett barn. Ja, ett ekorrebarn så klart.


Vid promenadvägen finns det ett konstverk som jag inte kommer ihåg
vad det heter, men det är rätt mysigt att sätta sig där inne en liten stund


Golvet, eller vad man nu ska kalla det, består av en massa ordspråk


När vi kom tillbaka från promenaden bakade vi kanelbullar som jag bjöd klassen på på kanelbullens dag. Behöver jag säga att klassen uppskattade det?


FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Anna sa...

Vilka härliga bilder!

Jag har mailat till dig. Till den adress som du angav när du kommenterade.

// Kram Anna

Vonkis sa...

Anna
Tack så mycket, både för kommentaren och för pärlplattemailen :-)

Andelieb sa...

Jag minns en gång när jag och min svägerska stod i det där konstverket och hon hittade vårt absoluta favoritcitat "Den som först åt ett ostron var en modig man."

Vonkis sa...

Andelieb
Ha ha ha
Så sant så sant.

Pippi sa...

Vackra bilder. Trevligt med besök, det har vi nästan aldrig - av olika anl.. Jo, ungarna brukar ju ha kompisar här men dem är här så ofta så dem tillhör inventarierna numera ;)

Ha en fin vecka

Elisabet. sa...

Jag ÄLSKAR såna där ordspråk och kloka ord som finns på somliga gator. Ja, inte är det ju många, men dom jag har sett .-)

Micke sa...

Ingen snö här vid kusten nä, detta var ju på topparna i fjällvärlden.

Kul med finbesök!