onsdag, april 07, 2021

Den trehundraåttioförsta dagen: Mumsigt

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundraåttioett i isolering. Plötsligt hörde jag hur det lät i brevinkastet. det var ett innerligt prasslande och tryckande. När jag öppnade dörren var det brevbäraren, som trots min lapp på dörren att jag är hemma så de kan ringa på om ett brev inte får plats, stod och försökte få in ett lite för stort brev i inkastet.

I brevet, som var från Karin, låg en förpackning med jordgubbschoklad från Thorntons. Min första reaktion var att det var lite söta, men så kom det fram små syrliga prickar från jordgubbarna. Mums mums säger jag. Och tack.

5 kommentarer:

Berra sa...

1 rätt förra veckan var oväntat men dock glädjande, gör ett nytt försök inför helgens kryss..
Vi använder aldrig google när vi försöker lösa, vi använder Vonkis & C/o , som tack för hjälpen har vi som ambition att få med din favvo Py :-)

L1 Gunnar
L2 Snabbköp
L3 Angry
L4 Te
L5 Ny
L7 Brolle
L9 Deep
L11 Ges

V3 Aston
V6 Munnen
V8 Nybörjare
V9 Drake
V10 Uggla
V12 Pie
V13 Py
V14 Elsa

Inskickat åh klart, Jajjemän

Vonkis sa...

Berra
Det var roligt att höra :-)
Jag är imponerad över att du/ni lyckas får till en hel lösning i förväg hela tiden.

Berra sa...

Vi lyssnar ovanligt lite på musik, speciellt på det senaste, vi är mer korsordslösare, vi värker oftast fram svaren, för man har ytterst liten nytta i mk att man t.ex. vet vad indolent betyder :-)
Trevlig helg

Anni sa...

Underbart och viktigt med vänner, speciellt sådana som skickar choklad!

Vonkis sa...

Berra
Då blir ju det hela ännu mer imponerade.

Anni
Du har så rätt i det :-)