fredag, april 16, 2021

Den trehundranittionde dagen: Stugjobb

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundranittio i isolering. Det blev en tur till lotten idag. Imorgon kommer det en säng till den platsbyggda sängramen så min uppgift var att måla taket och väggarna vita.

Resultatet ungefär en timme senare. Målningen gick rätt bra men nu känns det i handflatorna och fingrarna hur mycket jag tryckt med skaftet till rollern mot väggen.

Medan färgen torkade breddade jag den utgrävda rabatten lite. och bannade mig själv för att de goda rullmakorna jag gjorde på morgonen låg kvar hemma. I morgon ska vi sätta en rabattkant runt rabatten och så ska brädorna till odlingslådorna införskaffas. Efter Melodikrysset så klart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas på fint väder i morrn.
Så glad att ni hittade denna fina odlingslott. Ni kommer att få härliga stunder där och mycket gott till hösten.

/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Klart.se lovar sol och moln och hela 14 grader varmt.

Anni sa...

Bra att du breddade rabatten, den såg lite smal ut innan.
Så fint det blir där inne, hur stor är stugan?

Vonkis sa...

Anni
Jag var lite feg och ville inte göra för brett men nu blev det bättre.

Stugan är väldigt liten. det finns ett skåp och en liten bänk där vi kan en gasolkokplatta och så sängen då, men så mycket mer ryms inte.