lördag, maj 21, 2022

Ett foto i timmen lördag 21 maj 2022

Välkommen till FotoBloggen

Det har blivit dags för maj månads andra Ett foto i timmen. De senaste dagarna har jag varit sjuk och sovit hela dagarna så jag vet inte hur mycket action det blir här idag men jag gör ett försök att vara med ändå.

Kl. 00. Jag ser till att få sällskap av John Oliver under natten. När jag sover oroligt gillar jag att ha youtube igång för att det inte ska bli för tyst. Just Last week tonight brukar fungera väldigt bra.

Kl. 01. Vaknar av en hostattack och behöver ta en halstablett.

Kl. 04. Ligger och vrider mig, det har har börjat ljusna ute.

Kl. 05. Har vaknat igen.

Kl. 06. Tar väl och kickar igång den här dagen då, jag kommer ändå inte kunna sova ordentligt just nu.

Kl. 07. Blommorna som ska planteras på balkongen har stått kvar inne de senaste dagarna så de blir nog glada över att få komma ut, även om det är mulet och regnar idag.

Kl. 08. Misslyckas kapitalt med att få fokus på bilden med mina mackor och mitt te. Å andra sidan blir det ganska talande för hur otroligt less jag är på just te och (doppade) mackor, med det är det som fungerar för halsen just nu.

Kl. 09. Kom på att jag inte vattnat på några dagar i odlingsrummet, tack och lov verkar plantorna inte ha tagit allt för stor skada.


Kl. 11. Har diskat lite så nu måste jag vila.

Kl. 12. Ligger i sängen och lyssnar på förra veckans avsnitt från USApodden.

Kl. 13. Vispar ihop lite pannkakssmet, får se om jag steker pannkakor i eftermiddag eller om det får vänta till imorgon. Jag är väldigt sugen på pannkakor.

Kl. 14. Scrollar lite på twitter och fnissar till åt den här. Tweeten syftar till nyheten att begåvningskraven för att komma in på polisutbildningen har sänkts.

Kl. 15. Telefonen ligger på laddning så jag passar på att lyssna på lite mer podd.

Kl. 16. Vi ska åka ut till lotten en snabbis så jag laddar med lite mer vila och tittar på The Office för jag vet inte vilken gång i ordningen.

Kl. 17. På väg till lotten och fotar så klart en av de fina lyftkranar som står i hamnen.

Kl. 18. Suzan och A jobbar i skogen med att ta ner några småträd, jag går runt och tittar på de tulpaner som kommit fram sedan vi var här i söndags. och jag vet att det är fusk med 4 bilder, men jag kunde inte välja en tulpanbild.

Kl. 19. Någon nytta ska väl jag också göra så jag satte mig på en campingstol och drog upp kirskål runt björnbärsslanorna. 

Kl. 20. Hemma och trött som en gnu. Det tar på krafterna att titta på blommor och dra upp lite ogräs, det gör det.

Kl. 21. Började titta på ett avsnitt av The office men somnade strax efter att jag tog den här bilden. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

12 kommentarer:

Micke sa...

Krya på dig där!
Minns hur dålig jag var för typ 3 veckor sedan och hostar i omgångar ännu.

Men fick gå "visa webbversionen" för att kunna kommentera (från mobilen) Mysko.

Vonkis sa...

Micke
Tackar.
Blogger har bråkat en del med kommentarerna senaste tiden, vet dock inte vad det beror på.

Anonym sa...

Hoppas du får en bättre dag, än vad din natt varit.
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Tackar, börjar bli ganska less på hostan nu.

Karoleen sa...

Jobbigt att vara sjuk, och så länge. Hoppas det ger sig snart, lycka till med planteringarna!

Madde sa...

hoppas du krya på dig..
...hos mig dör alla växter (oooppppss)-jag är en sådan som oftast vattnar ihjäl dem-annars glömmer jag dem...hua.

här hänger regnet tungt - men vi får väl se om det kommer eller inte..

Vonkis sa...

Karoleen
Jag hoppas samma, börjar bli lite less :-)

MAdde
Tackar.
Det har varit ett struligt sådd-år i år, det har det.

Anni sa...

Men krya på dig! Så onödigt och jobbigt att bli sjuk <3

Jodå, det går att övervintra fuchsior. Jag har två som får vintervila i garaget, de är också på gång. Kan låta dem bli en av dagens foton, så du får se. Om det går att övervintra i lägenhet beror väl på hur mycket plats man har och om man står ut mer hur fula de blir.

Anonym sa...

Att du orkat vara ute är imponerande.
Härligt med alla blommor.

Marianne

Anni sa...

Begåvningskraven sänks från 4 till 3 på en tiogradig skala. Man tar sig för pannan. Kan man möjligen se till att de poliser man redan har får bra betalt och uppskattning istället?

Klart att du får ha fyra bilder. Ett Foto I Kvarten är det nya :-)

Vonkis sa...

Anni
Nog var det onödigt att bli sjuk nu alltid. jag försökte övervintra två fuchsior för några år sedan, ställde dem på vinden men det gick inget vidare. Tror du det skulle fungera att övervintra dem i lägenheten, det blir inte för varmt? Kanske skulle jag göra ett nytt försök, för det är väldigt snygga blommor.

Jag kommer ihåg diskussionen som blev för några år sedan när begåvningskraven sänktes förra gången, och nu sänker man en gång till... Nog hade det varit bättre att höja lönerna och ge poliserna bättre arbetsvillkor, men ingenting i det offentliga får ju kosta något längre.

Ett foto i kvarten, det vore något det :-)

Marianne
Det var inte så mycket mer än att vara ute jag orkade med.

Anna sa...

Inne och kikar på din dag! Usch för jobbiga nätter.

// Kram