tisdag, juli 12, 2011

Mejla din bild till Jimmie Åkesson

Välkommen till BildBloggen

Maila din bild till Jimmie Åkesson

Sverigedemokraterna roar sig med att samla in bilder på folk som inte gillar dem. De uppger att bilderna ska läggas ut på nätet så att personerna kan identifieras. Samtidigt säger de att de ska bli partiet förlag och ordning, rimmar illa med åsiktsregistrering.


Vi tycker att den här sortens åsiktsregistrering är riktigt obehaglig. Bästa sättet att lägga sig i måste väl vara att visa att de kommer att bli tvungna att registrera större delen av landets befolkning.

Så vi tänkte ge dem lite hjälp på traven.

Skicka din bild till Jimmie Åkesson, som en liten fin vink om hur många vi är som inte tycker som de.

Mejla din bild till jimmie.akesson@riksdagen.se eller info@sverigedemokraterna.se Adresserna funkar bäst om ni skriver dem i adressfältet i stället för att kopiera och klistra in.

Skriv något i stil med:
"Hej Jimmie, jag såg att ni samlade bilder på folk som inte tycker som ni. Jag hjälper gärna till. Här kommer en bild på mig.
Vänliga hälsningar".

Bjud gärna in dina vänner också

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet SvD SvD Expressen Expressen SVT

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

13 kommentarer:

bloggare på icedaniel.se sa...

Året löjligaste facebook-grupp. En lokal SD politiker gör bort sig och du ska skicka bild till partiledare. Vore det inye bättre med att starta en facebook-sida där man samlar in visselpipor så man kan störa torgmöten.

B Thomas sa...

Vad är problemet? Alla har rätt att fotografera vad som helst och vem som helst på en offentlig plats. Att Aftonbladet, utan att kunna presentera en verifierad referens, påstår att bilderna skulle publiceras på en webbplats, räcker inte som "bevis". Eller menar du att vi ska betrakta Aftonbladet som en utom allt rimligt tvivel 100%-igt trovärdig källa, så att det räcker med en parts ord. Herre gud, har du inga krav på källkritik? Eller tillhör du de utvaldas gäng, det gäng vilkas ord vi alla ska lita på, bara för era vackra flosklers skull?

Som tur är finns det fortfarande människor i detta land som ifrågasätter saker och ting, som inte bara likt en papegoja upprepar husbondens röst. Men det är inte för sent, alla som ännu inte ställt sig frågan, kan göra det när som helst. Hur mycket av det du tycker och tror baseras på VERKLIGA fakta, SJÄLVUPPLEVDA fakta, det du själv, med egna ögon sett eller det du hört? Hur mycket av det du tror, VET du egentligen? Vet du egentligen om det som står i media verkligen är sant? Varför ska man lita på något som kommer från någon man inte känner eller vet vad den personen har för inställning till kravet på sanning. Det är ju totalt vansinne att lita på okända personers trovärdighet när vi vet att det förekommer lögner.

Det är bristen på ifrågasättande som i alla tider har lett till stöveltramp i alla former. Makten kan utövas bara om det finns en stor lojal, icke ifrågasättande och likriktad grupp. Men den kan också utövas om det finns en stor ifrågasättande, engagerad och kompromissökande grupp av oliktänkande individer. Det valet blir inte svårt, ändå ser vi hela tiden de personer som vill att vi ska rätta in oss i ledet, som motarbetar oliktänkande, som uppvisar en massiv intolerans mot de som inte delar deras åsikter. Och dessa människor verkar inte förstå vad de håller på med, förblindade av den egna förträffligheten ser man inget annat än det som passar in i den egna världsbilden.

Vonkis sa...

Bloggare på icedaniel.se
Finns ingen anledning att störa torgmöten.

B Thomas
Jag är den allsmäktiga gudinnan över allt sant och falskt så jag vet...

Skämt och sido. Jimmie Åkesson står i Almedalen och säger att SD ska bli partiet för lag och ordning, då hade det varit på sin plats att han endera går ut och tar avstånd från Thomas Karlsén aggerande. Sedan är det inte första gången SD gör på det här viset, eller har du glömt sexåringen i Karlskrona som hängdes ut som meningsmotståndare i juni 2010?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sexaring-hangs-ut-av-sd_4835099.svd

Kjelleman sa...

Ifall misshandel skulle betraktas som ett grövre brott, och ge mer straff, skulle det nästan uteslutande drabba SD. Snacka om att skjuta dej i huvet :)

B Thomas sa...

@Bloggare på icedaniel.se
Hur vet du att det finns något som Thomas Karlsén gjort som någon behöver ta avstånd från? Om jag glömt sexåringen i Karlskrona som hängdes ut? Nej, jag har inte glömt, jag har inte sett det. Har du sett det själv? Eller förutsätter du att det som står i svd-artikeln är sant? Hur vet du om något av allt det du påstår är sant?

Notera att jag inte påstått något annat än att det förekommer att media ljuger eller inte föredlar korrekt information. Så det där med allsmäktiga gudinnan var väl lite fånigt.

Så, vad är problemet? Jag ska svara! Problemet är att en massa människor som inte vet (utan som bara har fått reda på via olika typer av informationskanaler) ändå tycker att de kan använda detta i debatter om allt möjligt. Saken är den att väldigt få som uttalar sig vet någonting överhuvudtaget! Men vill man gå i andras ledband och strunta i att ta reda på vad som är sant eller inte, så vad kan jag göra åt det? Inget! Det är inte mitt problem, men det blir rätt patetiskt för den det drabbar.

B Thomas sa...

Gjorde fel referens, sorry!
Ska så klart vara Vonkis

bloggare på icedaniel.se sa...

Nej, jag vet inte om Karlsen gjort något olagligt eller inte ! Men jag tycker att det är dumt att gå runt att fota folk och skapa provokation i onödan. OM det nu är så som Aftonbladet beskriver det !

UncleBob sa...

Angående vänsterextremister måste man se upp för dem. De skämmer ju ut sig själv. De är lite tokiga och mycket korkade, vilket du själv kan se här:

http://img263.imageshack.us/img263/5918/radhust65b.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/808/hamasimam3da.jpg/

Vänsterns vidriga kolportörer.
Tacka fan för att ni är illa sedda:

http://www.youtube.com/watch?v=UrDGsirgBu0

http://youtu.be/y5Zpvn0K7wE

Tack för hjälpen att nå 20% av rösterna 2014!

Christina sa...

Tummen upp Vonkis!

Ma sa...

Av de mailadresser som räknades upp dit man kunde skicka sin bild förslår jag att den som används till det blir den som går till Sverigedemokaterna. Orsaken till det äratt Åkessons e-postlåd säkert redan är proppfull samt eftersom den adressen går till riksdagen riskerar dataservarna som hanterar alla riksdagsmail(även de som inte har med SD att göra, utan bara jobbar åt riksdagen) att haveri pga överbelastning på serverna. Vilka som blir drabbade är svårt att veta. Men det blir alla som ligger på samma server vilka är åtskilliga....

Anonym sa...

Det är så här diktaturer föds. Människor som ivrigt väntar på att ledas och som fullständigt skiter i om någon kommer med fakta eller ej.

Hasse sa...

Anonym: Jag vet inte om du pratar om blogginlägget eller om Jimmie Åkessons personkult.

Vonkis sa...

B Thomas
Du skrev "Herre gud, har du inga krav på källkritik?", där av mitt svar att jag är den allsmäktiga gudinnan över allt sant och falskt...

Hur kan du veta att jag har skrivit den här texten? Var du här när jag gjorde det, om jag gjorde det? Hur kan du i så fall ha en åsikt om det jag, eventuellt har skrivit???

UncleBob
Tror att du behöver prata ihop dig med ryssen som brukar komma hit och anklaga mig för att vara ryssfientlig...

Christina
Tackar.

Ma
Ska tänka på det nästa gång jag mailar Åkesson :-)

Hasse
Då är vi två.