måndag, juli 11, 2011

Skulefestivalen 2011

Välkommen till FestivalBloggen

Det har blivit lite av en tradition det där med att besöka Skulefestivalen. Mamma brukar vara där både fredag och lördag, själv är jag fortfarande på endagarsstadiet.

I år var det lördagen som drog mest, och det är inte så konstigt när Peter Jöback, Cookies N Beans och Euskefeurat uppträdde men självklart fanns det annat att se på också.

Samba Nola inledde festivalen med härliga rytmer, tyvärr tror jag att majoriteten av publiken var för nykter så tidigt på kvällen för att riktigt våga uppskatta gruppen.

I år, som ifjol fick vi det tvivelaktiga nöjet att se Dancing Kings, i år med ett lite mer utvecklat program, och den där lilla tjejen var inte med.

Peter Jöback med Cookies N Beans gjorde ingen besviken. Det blev flera stående ovationer, så klart. Det enda jag saknade var Hollow, fast kanske var det tur att han inte sjöng den, för jag fick tårar i ögonen bara av att tänka på den.

Först var jag fundersam kring samarbetet med Cookies N Beans. Inte för att de inte är bra, för det är de. Utan för jag undrade hur rösterna skulle fungera ihop. De fungerade helt fantastiskt kan jag säga. Dessutom verkar Charlotte Centervall vara en jäkel på gitarr.

Jag tror att Jöback och Cookies N Beans höll på en dryg timme. De hade gärna fått hålla på en timme till för min del. När de skulle kliva av scenen tog Ronny Eriksson till orda och lät meddela att gänget hade blivit invalda i Slippersakademin.

En fråga. Visst är det romernas flagga på trumman? Någon som vet varför den är där?

Kvällen avslutades med Euskefeurat och jag skrattade gått till både låttexter och berättelserna i mellansnacket. Han har mycket bra att säga, Ronny Eriksson, eller vad säger ni om "Förr skulle man vara solidarisk, nu ska man vara solid och arisk"?

Läs mer
Samba Nola Dancing Kings Peter Jöback Cookies N Beans Euskefeurat
Örnskldsviks Allehanda Norrtelje Tidning

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Romani-ättling på trummor

Vonkis sa...

Anonym
Tack så mycket!