söndag, mars 20, 2016

EFIT 20 mars 2016

Välkommen till FotoBloggen

Då var vi där igen då, dagen då vi tar ett foto i timmen.

Kl. 00 Har varit hos några vänner och fått god mat och sett The Martian. När jag skulle lägga mig för att sova satte jag igång paddan för att lyssna på radion och möttes av den här nyheten, inte roligt.

Kl. 06 Nyvaken och på väg hem ser jag den här väldigt slöa getingen. Jag tror att den bara är slö och inte död men vågade inte peta på den för att kolla.

Kl. 07 Kör igång i tvättstugan.

Kl. 08 Fick med mig en frukostsmoothie från mina vänner, dags att äta den nu. Observera att gardinerna i bakgrunden inte är julgardiner.

Kl. 09 Nere i tvättstugan igen, passar på att ta med mig några ytterkrukor upp.

Kl. 10 Fördelen med balkon, kan stå där ute och söla med blomjorden. Här är det ett skott från min tidigare så stora garderobsblomma som ska få jord att bo i.

Kl. 11 Äntligen, är vi nog många som säger, seger för svensk herre i sista världscupstävlingen för säsongen. Grattis André Myhrer.

Kl. 12 Lyxar till det med lite fika.

Kl. 13 Hade turen att inge skulle tvätta efter mig så jag hann med att tvätta julgardinerna och några nyköpta lakan. Skönt att ha det gjort.

Kl. 14 Bokar in en ny tvättid.

Kl. 15 Ärtsoppan jag tänkte äta var dålig och luktade röv, så det fick bli en kycklingmacka med tomt och mozzarella istället, inte fy skam det heller.

Kl. 16 Tittar på The Profit men orkar inte se hela avsnittet.

Kl. 17 Försöker få någon slags ordning i linneskåpet. Det går så där.

Kl. 18 Vad vore väl en efit-dag utan disk?

Kl. 19 Dags för första kvalmatchen mot Leksand för fortsatt spel i SHL.

Kl. 20 Det går bra för Modo, i en paus passar jag att ordna till en liten påskpresent.


Det där fick bli sist bilden för den här gången. Om du vill kan du kika in hos fler som fotar sin dag idag.



#Blogg100
15/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

18 kommentarer:

Hanna sa...

Fina gardiner må jag säga!

Ulrika sa...

Gott gott med smoothie! :-)

Vonkis sa...

Hanna
Tack så mycket, de är ärvda från farmor.

Ulrika
Det är det sannerligen, och extragott när den är given av omtanke.

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag så här långt :)
Trevligt med middag och film hos vänner :)
Ja det är lite läskigt det där med IT attacker faktiskt. Jag märkte det igår kväll när jag skulle kolla just en av dessa tidningar som blev attackerade.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Micke sa...

Tänker mig för att jag ska tugga mycket med äggen också :)
Tvätta gjorde jag bort igår..
Nu räknar jag ner för kvalspelet bara.. huvva!

Marianne sa...

Vad skönt att kunna tvätta så tidigt. Då har man ju hela dagen kvar till annat.

Vonkis sa...

Gurkiss
Det var verkligen trevligt, och gott :-)
Vi lär ju få veta vad det lider vilka som låg bakom och vad syftet var men m det var en attack mot media verkar det konstigt att varken SVT eller SR drabbades.

Micke
Verkligen huvva om kvalspelet. Hoppas att det går vägen men känner mig inte alls säker.

Marianne
Precis så känner jag med.

mossfolk sa...

Men varför i all världen går man hem klockan sex på morgonen?!
Husligt värre denna efit-dag :)

Kattis sa...

Kan sakna det där med tvättstuga. Då allt var klart på ett par timmar... Här tvättar vi alltid!

Hanna sa...

Bra att du påminde mig om att jag måste boka ny tvättid.

Ariella sa...

Kikar in på och ser hur din dag varit. Hann inte kika runt igår.

Bloggblad sa...

En fråga: hur ofta tvättar du julgardiner? Mina hänger uppe fyra veckor om året, de blir sannerligen inte tvättade särskilt ofta. Rättare sagt så har jag ännu inte haft smutsiga julgardiner.
Eftersom vi inte röker och jag har bra köksfläkt, tvättar jag öht gardiner väldigt sällan. Viftar av dem ute nån gång om året. De som inte är fastspikade alltså... Men den grova spetsgardinen jag har, den samlar rejält med damm och får bada vart tredje år. Rystas en gång om året...
Usch vad slarvig husmor jag måste vara..

Vonkis sa...

mossfolk
Jag gick upp så tidigt för att jag skulle hinna hem och tvätta kl. 7. En del är så väldigt snabb att ta tvättiden om en inte kommer igång i tid.

Kattis
Och jag saknar möjligheten att kunna tvätta när som. Aldrig är en nöjd :-)

Hanna
Var så god :-D

Ariella
Kika på du :-)

Bloggblad
De här gardinerna hängde ju uppe över ett år så de behövde få sig en genomgång. Sedan bor jag ju i stan och de kommer in en del dynga från gatan utanför så jag brukar försöka tvätta gardinerna när jag väl tagit ner dem.

Tycker inte du låter som en slarvig husmor. Det är väl tvärt om bra att du inte tvättar (och nöter på) gardinerna när det inte behövs.

Paula i pörtet sa...

Nämen nu har jag hittat till en modoit till! Den matchen var inte kul, inte om man hejar på Leksand! Tack för titten och Glad Påsk

Anni sa...

Rövsoppa vill man ju inte äta ;-)

Vonkis sa...

Paula i pörtet
Vågade verkligen inte tro på vinst mot Leksand i söndags och så blev det en sådan stor seger. Dessutom verkar det ju gå bra även i kvällens match. Men än är inte kvalet över...

Anni
Ha ha ha ha ha ha ha
Nej, det vill man verkligen inte :-)

Bloggblad sa...

Tänkte'nte på det, klart att det blir skitigare i stan.
Jag lyckas nog hålla skenet uppe med det som syns utåt, men jag har några stängda dörrar som ingen utomstående får öppna...

Vonkis sa...

Bloggblad
En sån dörr har jag med...