måndag, mars 14, 2016

När det känns som hemma

Välkommen till LägenhetsBloggen

Snart har jag bott i den här lägenheten i 18 månader och den känns redan så mycket mer som hemma än den förra någonsin gjorde. I den förra lägenheten bodde jag bara. Under alla år kom inte en endaste tavla upp på väggarna, balkongen gick jag aldrig ut på (duvbajs, duvbajs, duvbajs) och möblerna till den, som jag fick i inflyttningspresent, plockades aldrig ut ur kartongen. Det finns många liknande exempel.


Det är de små sakerna som gör att jag inser att det här är hemma. Som att jag äntligen faktiskt sått tomater att ha på den här balkongen och att jag tittar runt på odlingshyllor och krukor att ha där. Eller som nu när påsken närmar sig. Att köpa ett påskpynt för 10 kronor på TGR känns inte onödigt och löjligt utan inspirerande.

Nu VILL jag fixa och dona. Få det ombonat. Få det att kännas hemma.

#Blogg100
9/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

Inga kommentarer: