lördag, mars 05, 2016

Melodifestivalen 2016, Halmstad

Välkommen till MelodifestivalBloggen   

Då var vi så framme vid Andra chansen då. En deltävling som i ärlighetens namn inte känns så upphetsande. Hur tror jag då att det går ikväll?

I den första duellen både tror och hoppas jag att Panetoz går vidare. Vill ha deras glädje i finalen. Den andra duellen känns som kvällens mest ovissa. Om P4-lyssnarna röstar kan det vara Albin och Mattias som går vinnande ur den striden.

Om det fanns någon rättvisa i Mellovärlden hade Isa redan varit klar för finalen men "folk" ansåg ju att David Lindgren hörde hemma där. Knäppgökar. Jag gissar att om tio år är det David Lindgren som gråter ut över att ha kommit sist i sin deltävling och man kommer säga att schlagern är död... Men, åter till duell nummer tre. Jag hoppas att Isa går vidare men är rädd för att det blir SaRaha som tar sig till Friends Arena. Sedan känns det som stensäkert att Samir och Viktor vinner över Dolly Style men skrällar har inträffat tidigare. Helt ärligt bryr jag mig inte vilka av dem som vinner.

Snyggt nummer. De lyckas skapa en stämning av spänning trots att det känns rätt ospännande ikväll.

Nog tar det lite väl lång tid innan själva tävlingen kommer igång. 12 minuter över åtta...

Duell 1
01. PanetozHåll om mig hårt
Glädje, fart och fläkt och så dans i grupp på det. Hur kan någon stå emot det här?

02. Molly Pettersson HammarHunger
Ja, Molly sjunger himla bra, även om det lät lite sådär ikväll, med låten är rätt tråkig.

Duell 2
01. Albin o MattiasRik
Radiovänlig låt med fint budskap. Kan gå.
Hade glömt att låten hade ett sådant tvärt slut.

02. Boris RenéPut Your Love on Me
Helt ok låt och Boris verkar få med sig publiken i arenan.

Tror dock på att det är liten fördel för Albin och Mattias.

Duell 3
01. IsaI Will Wait
Den här låten hör verkligen hemma i finalen men det kan bli svårt mot SaRaha.

02. SaRahaKizunguzungu
Den är medryckande, det går ju inte att förneka.

Hoppas på Isa men tror på SaRaha.

Lasse Berghagen!

Duell 4
01. Dolly StyleRollercoaster
Nej.

02. Samir o ViktorBada nakna
Nej.
Viktor vill verkligen visa hur han har tränat på att stampa vatten samtidigt som han sjunger.

Med tanke på jublet i arenan blir jag förvånad om inte Samir och Viktor tar detta.

Kommer ni ihåg skriverierna som var när Charlotte Perrelli sjöng en ny låt för några veckor sedan? En ny låt som släpptes till försäljning direkt efter sändningen. Det var skriverier om vilket reklamvärde framträdandet hade och hur fel det var att hon fick göra så. Har ni sett några skriverier åt det håller inför Salo och Jöbacks nummer? Jag menar, de framför en ny låt som kommer släppas för försäljning direkt efter sändningen...

Älskar Anna-Charlotta Gunnarson. Om du missat Pop och politik har du mycket smaskigt att lyssna ikapp dig på.

Till Finalen
Panetoz – Håll om mig hårt, JA!
SaRaha – Kizunguzungu, helt ok ändå.
Boris René – Put Your Love on Me, tja.
Samir o Viktor – Bada nakna, väntat.



Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

21 kommentarer:

Olle B sa...

Godkväll!
Då hoppas jag på några trevliga mellanakter.

Vonkis sa...

Olle B
Det gör jag med.

Olle B sa...

Där fick Gina bra sångbackup.

Vonkis sa...

Olle B
Sannerligen :-)

Olle B sa...

Duell 1
01. Panetoz – Håll om mig hårt

02. Molly Pettersson Hammar – Hunger

Och vinnare är låt #1

Vonkis sa...

Olle B
Hoppas ni har rätt. Ringde faktiskt på dem.

Vonkis sa...

*och röstade

Olle B sa...

Duell 2
01. Albin o Mattias – Rik
02. Boris René – Put Your Love on Me

Och vinnare är låt #2 (egentligen ingen)

Vonkis sa...

Olle B
Hugget som stucket men jag tror nog på #1.

Anonym sa...

Tror på ettan första omgången och tvåan på andra omgången.
Begriper inte vad Gardell gör i programmet. Gillar honom i manliga fall, men inte nu...
//Marianne

Vonkis sa...

Anonyma Marianne
Han köra samma gamla miner och skämt hela tiden. Tråkigt i längden.

Olle B sa...

Duell 3
Synd att inte båda kan gå till final.

mossfolk sa...

Vi är som vanligt inte överens ;) SaRaha är ju sååå mycket bättre än Isa! Fast jag hade gärna sett båda till final och inget av bidragen i andra duellen.

Olle B sa...

Duell 3
01. Isa – I Will Wait
02. SaRaha – Kizunguzungu

Och vinnare är låt #1
Men hade gärna tagit båda, och ingen ur duell 2.

Vonkis sa...

Olle B och Mossfolk
När en dessutom tänker på att Samir och Viktor eller Dolly Style kommer vara med i finalen nästa vecka blir det ännu tokigare att inte både SaRaha och Isa kommer vara där.

Vonkis sa...

Olle B
Hoppas på Isa men tror på SaRaha.

Olle B sa...

Duell 4
01. Dolly Style – Rollercoaster
02. Samir o Viktor – Bada nakna

Och vinnare är låt #2

Kvällens vinnarlista:
01. Panetoz – Håll om mig hårt
02. Boris René – Put Your Love on Me
01. Isa – I Will Wait
02. Samir o Viktor – Bada nakna

Kvällens vinnarlista borde vara:
Panetoz – Håll om mig hårt
Molly Pettersson Hammar – Hunger
Isa – I Will Wait
SaRaha – Kizunguzungu

Vonkis sa...

Olle B
Jag är benägen att hålla med dig i din borde-lista.

Anonym sa...

Kvittar faktiskt vem som går vidare när man garanterar Dollystile, eller Samir o Viktor en garanterad plats :-(
Dessutom spelas Bada naken, på radion flera ggr per dag.//Marianne

Olle B sa...

Tack för ikväll.

Vonkis sa...

Olle B
Tack själv.