onsdag, mars 23, 2016

Världens bästa löjlisar

Välkommen till LöjlisBloggen

2009 började jag att lösa Melodikrysset här i bloggen. Från början var det bara jag. Så dök det upp en medlösare och en till och en till. Efter ett tag var vi några som varje lördag hjälpte varandra med Eldemannens frågor.

Så i februari 2010 fick jag den här anonyma, så klart, kommentaren.
Löjligt att hudratals människor hjälps åt på detta sätt att lösa något så banalt som melodikrysset.
Klarar man inte detta själv så bör man avstå. Lägg ner detta.


En intressant kommentar, speciellt med tanke på att personen i fråga själv, med största sannolikhet, hittade till bloggen då hen letade efter något svar till den veckans Melodikryss. Men kommentaren gav mig faktiskt en idé. Varför inte göra våra träffar lite mer officiella? Så jag startade Gruppen för löjliga melodikryssare - Gruppen för oss som utan att skämmas för det är löjliga och löser Melodikrysset tillsammans.

Vi fortsätter att träffas i bloggen varje lördag. Det tillkommer nya löjlisar, några droppar av men hittar kanske tillbaka efter ett tag. Det finns de som dyker upp varje lördag och är den borta en gång undrar vi genast om allt är bra. Andra är med lite nu och då. Men det gör inget, det är just det som är så härligt med vår grupp. En kommer hur och när en vill, säger kanske hej men inte så mycket mer, kommer med lösningsförslag, både live och lite före, berättar lite om veckan som varit och hur resten av dagen ser ut.

I sex år har gruppen funnits och jag älskart.

Som jag skrivit tidigare är det tack vare löjlisarna jag fortfarande bloggar, för tankarna att sluta har funnits där. Men hur kan en sluta när en har date med världens bästa medkryssare varje lördag? Det går ju bara inte!


#Blogg100
18/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Bettan sa...

JAg är så glad att jag hittade din blogg, sen att folk tycker det är fusk kan jag inte förstå, det är ju precis som att sitta runt köksbordet och lösa tillsammans med familjen!! JAG ÄLSKAR OSS LÖJLISAR! Ser fram emot varje kryss jag kan vara med på och dom gånger jag jobbar skickar jag alltid en tanke till er under den timmen =) Förresten jag va tydligen först!!!!

Vonkis sa...

Bettan
Visst är du först :-)

Det där med att vi fuskar förstår jag inte heller. Vi är flera som hjälps åt och vi har olika kunskaper inom det musikaliska. Som du säger, om en löser flera tillsammans runt köksbordet är det ingen som opponerar sig.

mossfolk sa...

...dessutom kan det väl omöjligt vara fusk när det är öppet för alla? Det finns alltid människor som retar upp sig över saker och ting :)

T sa...

Om det är något jag inte kan, då tjuvtittar jag aldrig på vad andra löjlisar svarat utan väntar tills frugan eller jag kommit på rätt svar. Men för det mesta brukar jag/vi kunna svara rätt så något fusk är det inte frågan om. Det är säkert en avundsjuk dj*vel som inte klarar av att vara löjlis själv som tycker att vi fuskar. Dessutom finns det andra sajter som publicerar rätt svar.

Vonkis sa...

mossfolk
Det har du verkligen rätt i, det finns folk till allt :-)

T
Och det sår folk helt fritt om de vill tjuvkika eller inte. Det är ju inte som att vi tvingar folk att skriva det vi skriver :-)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Vonkis !

Milda tider att set var så länge.
Har jag varit med från början, möjligt.
Kul är det och inspirerande att kunna lite om vår reportoar i radio o.teve. Följer Idol, men inte Melfest.

Tycker inte det är löjligt alls.
Så många som löser .Och har gjort sedan det började.
Så tack för att du fortfarande vill ägna din Lördagstimme med oss.

Har ju fyra bloggar själv som ligger i träda.
Ibland får jag ett ryck och skriver av mig lite.

Kram Mi