måndag, mars 07, 2016

EFIT 7 mars 2016

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det en så kallad EFIT-dag, alltså en dag då en som deltagare en gång i timmen fotar det en går. Det här är min dag. Lämna gärna en kommentar. Tyvärr kommer jag nog inte hinna göra något besök tillbaka idag men tar igen det imorgon istället.

Kl. 06 Frukost. Jag beställer mat från MatHem nu för tiden och har fått hem den här provpåsen. Den var väl ok men jag tycker nog inte den är värd att köpa.

Kl. 07 Väntar på spårvagnen som ska ta mig till jobbet.

Kl. 08 Ska berätta för eleverna om världens bäst landskap, Ångermanland och förbereder lite bilder. Det här är minnesstenen över häxprocesserna i Torsåker. Den har inskriptionen Här brann häxbål 1675. Kvinnor dog män dömde. Tidens tro drabbar människan vilket väckte en del tankar hos eleverna. Vilken är vår tids tro och hur drabbar den människan?

Kl. 09 Eleverna har rast så jag passar på att ringa till vattenverket för att kontrollera några saker inför nästa lektion.


Kl. 10 Eleverna jobbar med att rita hur vårt vatten kommer från sjö till sjö. Här är det en elev som ritar kommunens vattentorn.

Kl. 11 Glömde att fota men vet inte hur rolig bild det hade blivit på dagens lunch :-)

Kl. 12 Vi ska tillverka och sälja armband för att hjälpa människor på flykt. Eleverna kom med förslaget att sälja armbanden på gallerian så en av dem får ringa och kolla om vi får det.

Kl. 13 Det är kallt i arbetsrummet så jag värmer händerna på arbetslampan.

Kl. 14 Planerar vår aktivitet på elevens val som är snart.


Kl. 15 Möte med årsarbetslaget och de här två ville vara med på bild! Den ena är min nya kollega och den andra är min gamla kollega.

Kl. 16 Vi har fortfarande möte. Två av kollegorna har fyllt år så vi bjuder på fika.

Kl. 17 Äntligen på väg hem. Skon tillhör kollegan Bea.

Kl. 18 De växer rätt bra mina omplanterade köpekryddor. Och där bredvid i de små svarta krukorna kan en ana att det kommer lite grönt med. Det är mitt försök att odla tomater av från från köpta tomater som växer.

Kl. 19 Det blev visst några bloggbesök ändå, jag som inte hade tid, egentligen.

Kl. 20 Nej vet ni vad. Nu kan jag inte hålla mig längre utan slänger på The Walking Dead.

Det fick bli den sista bilden för den här gången för jag hade två härliga avsnitt av TWD att titta på. Här hittar du fler efit:are som är med idag.



#Blogg100
2/100

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med dina växter.
//Marianne

Bloggblad sa...

Kul att se vad du har haft för dig!

Tinnan sa...

Åh... Fika på konferenserna. Det rationaliserade vi bort för ett par år sen efter att det alltid var någon som "glömde" sin vecka...

Anni sa...

Gissa om jag funderade över grenen med fåglar på 17-fotot! Till sist insåg jag att det måste vara en dekorerad glasskiva framför din kollegas fot!
Hemsk att ha det så kallt så du måste värma dig på lampan! Var är skyddsombudet? Eller är sådana bortrationaliserade?

mossfolk sa...

Det gör vi på förskolan varje år -sätter tomatfrön från köpetomater. Det brukar bli finfina resultat och barnen kommer med bilder på såväl höga plantor som skörd efter sommaren.

Charlotte sa...

Vad roligt att följa din dag, fina bilder!

Ariella sa...

Hej
Kikar in på din dag.

Micke sa...

Tycker det är så häftigt med spårvagnar :)

Tack för välkomnadet hem.

Kattis sa...

Vårt arbetsrum är också iskallt! Alltid, och oavsett... *ryser*

Vonkis sa...

Anonyma Marianne
Tackar, kanske blir det till att plantera om när ni är på besök :-)

Bloggblad
Kul att dagen kan vara till glädje :-)

Tinnan
Här är det ingen som glömmer, snarare så att det är flera som tar med :-D

Anni
Helt rätt. Lokaltrafiken får för sig att det blir vårfint på spårvagnarna när det gör så här.
Ang. kylan i arbetsrummet finns det inte så mycket att göra å just nu. Vi har gamla lokaler men det ska bli en renovering med start till hösten. Förhoppningsvis blir det bättre då.

mossfolk
Låter lovande, även för en odlare med så ogröna fingrar som mig :-)

Charlotte
Tackar!

Ariella
Kika på du :-)

Micke
Det är det. För något år sedan åkte jag spårvagnssafari med systerdottern som var på besök. Det var väldigt uppskattat.

Kattis
Ni får ta och införskaffa några lampor att värma er på...

Anna sa...

Hej hej!

Inne och kikar på din dag. Har en likadan mobil telefon :D

Ha en fin helg!

// Anna