torsdag, juli 01, 2010

Det har börjat bra i alla fall

Välkommen till SommarBloggen

Håll i er nu.

Jag har inte bara lyssnat på de Sommar i P1 jag hade tänkt mig, jag har dessutom lyssnat på en sommarpratare jag inte hade planerat in!

I lördags lyssnade jag på Annika Sörenstam och det var väldigt intressant att höra hur målinriktad hon varit.

I tisdags blandades skratt med gråt då jag lyssnade på Pär Johansson Sommar. Att få människor att växa så otroligt mycket, "bara" genom att se dem. Om du missade Pärs Sommar rekommenderar jag dig att gå hit och lyssna i efterhand.

Idag var det Natasha Illum Berg som var sommarpratare. Vilken kvinna! Och så himla skönt att hon inte backade från att säga det hon ville, vare sig det handlade om hur kvinnor lägger krokben för andra kvinnor, om mission eller om unga västerlänningar som kommer till Afrika för att lära gamla bybor hur de ska leva. Där fick vi oss allt ett par tankeställare.

Läs mer
Natashas hemsida
Aftonbladet Aftonbladet

FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja hon var mycket klok den kvinnan. Ödmjuk men ändå stark i sina åsikter. Jag gillade henne. Tänk att bo i Afrika bland alla dessa vilda djur, då inser man nog att vi är inte så stora vi människor.

Vonkis sa...

Eva
Ja jag blev verkligen imponerad av henne.