lördag, juli 24, 2010

Ett foto i timmen 24 juli 2010

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det inte bara dagen då det är exakt fem månader kvar till julafton, idag är det även en EFIT-dag.

00:20 Var på månjakt igårkväll/natt och när jag var på väg hem såg jag att klockan hade blivit EFIT-dag.

08:30 Nyvaken men måste så klart visa tavelköpet jag genomförde igår. Linda heter konstnären.

09:30 lägger ut pappafångad abborre till katterna.

10:30 Melodikryssar med andra löjliga melodikryssare.

11:30 Kryssad och klar så det bär iväg till Nordhallen för att shoppa till kvällens grillning.

12:30 Nästan hemma, måste ju lägga ut en bild på faderskapet då han är övertygad om att det är tack vare att det finns bilder på honom i bloggen som jag är med och tävlar om att bli Norrköpings bästa blogg... (följ länken och rösta på den du vill ska vinna)

13:30 Måste ju lägga ut en bild på Annie denna gången också så det blev till att bege sig till kajen när båten skulle ta dem till Trysunda. Annie anser förövrigt att det är tack vare bilderna på henne jag blivit nominerad.

Bonusbild 13:30 Så åker båten iväg då.

14:30 Plockar in lite basilika från plantan jag planterat ut.


15:30 Kokar rödbetor att ha till grillningen, det tar tid att koka rödbetor...

16:30 Luktar på det mest väldoftande trädet i trädgården, vad det är för något har vi tyvärr ingen aning om.

17:30 Glömde att fota

18:30 Kycklingen ligger äntligen på grillen.

19:30 Av någon anledning trivdes Tacko som allra bäst med att få ligga i bilen så där låg han hela dagen.


Det får avsluta min EFIT-dag för den här gången.

Andra EFIT:are hittar du här.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

9 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Borde ha startat min EFIT inatt när jag nattsuddade för idag är jag mest bara seg så...
Men idag är jag inte med! Han är inte lite kaxig din lilla pappa;-))

Anna sa...

Hej hej!

Hahaha! Attans att jag glömde skriva det om julafton! Jag som är ganska petig med att komma ihåg sådant!

Blä, vilken läskig bild med abborren.

Hoppas du får en skön Lördagskväll!

// Kram Anna

Lena sa...

Så heldige dine katter er da :) Det der har ikke min katt opplevd!! Så fint bilde du har kjøpt ;-)

Klem Lena

Micke sa...

Jag var till Skule jag, både Entré Väst och så besteg vi berget via den svåra banan (aldrig klättrat så förr).

Trysunda/Ulvön måste jag leta mig ut till med i sommar.

lillamoren sa...

hei. inne og ser på dagen din. 5 mnd til julaften :-) helt sprøtt! Sommeren har jo akkurat begynt.
Fantastisk måne du fant igår:-)

lillasyster sa...

visst vet du att man ska koka fisken innan man ger den till katter ???
inte bra med de små benen i den annars :)

Vonkis sa...

Anne-Lie
En EFIT-natt, det vore något det. Nej, har är rätt stursk av sig ibland det lilla faderskapet...

Anna
Glömma skriva om julafton! *tar mig för pannan*
Lördagen blev rätt bra med god mat och trevligt sällskap, som sig bör.

Lena
Jo, de är nog rätt bortskämda de här katterna. Roligt att du gillade tavlan, det ska jag hälsa konstnären.

Micke
Uj uj, klättra upp till Skulegrottan. Önskar att jag vågade göra det.

Lillamoren
Det är just för att det är mitt i sommaren jag måste påminna om julen så att den inte glöms bort, det vore så förargligt.
Visst var månen härlig! Så härlig att det behövdes tre bilder för att komma i närheten av att kunna visa hur snygg den var.

Lillasyster
Äh, lite ben har ingen dött av.

Anonym sa...

Annie åkte till Strängön och det ÄR tack vare henne bloggen nominerats! /Dominika

Cecilia N sa...

Lägg ut en utzoomad bild på det där trädet. Jag tycker blomman ser ut som chersmin, men det är ju en buske ...