lördag, juli 17, 2010

Melodikrysset vecka 28 2010

Välkommen till KryssBloggen

God morgon!

Dagens kryss sänds från Munkfors, ett ställe jag aldrig varit på, har jag missat något?

Vaknade i natt och det var helt vitt ute men nu har dimman lättat och i skuggan på bron (trappen) är det 20 grader varmt.

Ingen vinst idag heller men det var nära,vinster gick ju till både Umeå och Linköping...

Ingenting går upp mot gamla Skåne sjöng Siw Malmkvist. Jag vet inte jag, har visserligen aldrig varit i Skåne men Ångermanland går verkligen inta av för hackor.

Geografiska platser är inte min starka sida men Pojkarna på Storholmen befinner man sig på Waxholm ibland.

Blev lite rädd att vi skulle behöva höra Per Gessle sjunga själv men det slapp vi. Dunderhonung hej hej dunderhonung heter ju, som säkert så gott som alla vet, Sommartider i original och bandet som Gessle är med i heter Roxette.

Mm,m Povel Ramel, gillar honom. Melodin som ska in på lodrät 1 heter Sorglösa brunn.

I don't know how to love him från Jesus Christ Superstar är skriven av Andrew Lloyd Webber och Tim Rice.

Funderade och funderade vad det var för melodi Eldemannen spelade till V8 och L5,kände igen den menkom inte på vad det var för något. Men så kom refrängen igång och då hörde jag att det var Vill ni se en stjärna som underbara Zarah Leander gjorde så bra.

När jag tänker på Bosse Parnevik tänker jag oftast på när han ringde runt till ABBA-Frida och håller på att lura henne att de andra ABBorna har gått med på en återförening.

Boogie Woogie Bugle Boy of Company B, det var en av mina absoluta favoriter att göra när jag var med i studentkören. Nu är det inte bara vi i studentkören och Andrew Sisters som har gjort den. Bette Midler har också gjort en version av den ser ni.

Och så en liten nostalgitripp för visst var det signaturmelodin till Den vita stenen som Eldemannen spelade för L4.

The Supremes hette gruppen som gjorde Stop! In the name of love. Eller grupp och grupp. I praktiken var det ju Diana Ross med backup sångerskor...

Har Magnus Uggla kommit med någon ny låt till den här sommaren? 24 timmar samma sak, åka åka åka på lastbilsflak var väl förra sommarens bidrag från honom?

Ja! Jag är en astronaut med Linus Wahlgren. Där kan man säga att det blev nostalgi så det räcker och blir över.

Det var allt för idag det. Tack allihopa. Vi ses nästa lördag igen och då hoppas jag verkligen att någon av oss vinner, annars få vi ta den där Eldemannen i örat och hötte lite med fingret...

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

94 kommentarer:

Brith sa...

God Morgon
Då är det dags igen.I Malmö vill solen inte ge sig, trots lovat busväder med åska o regn.

Bettan sa...

Godmorgon från ett soligt och varmt Stockholm...24 grader varmt

Vonkis sa...

Brith
Såg på vädret att ni ska få busväder där nere, såg verkligen lovande ut.

Vonkis sa...

Bettan
Svettigt.

Roger sa...

Godmorgon från Hamrångefjärden !

Vonkis sa...

Roger
Goder morgon.

Y sa...

God morgon! Dom säger att vi i Stockholm också ev ska få åska *hoppas*

Bettan sa...

Hoppas jag verkligen

Gutten sa...

Hej från ett härligt soligt Hälsingland :)

kim n sa...

Och ett god morron här från Kimstad också :-)

Brith sa...

Bra början Siw Malmkvist

Y sa...

Och som vanligt ingen vinst.....

Roger sa...

siv

Anonym sa...

Hej från Värmland. Forshaga närmare sagt...

Anonym sa...

Waxholm

Brith sa...

Några förslag?? Ka ej

Vonkis sa...

Y och Bettan
Skicka lite åska hit också, vill ha lite blixtar och dunder igen.

Gutten och Kim
God morgon på er också. Blev det någon vinst idag?

Bettan sa...

Klart att det är waxholm

Brith sa...

Tack Anonym för Waxholm

Hans Zettby sa...

V6 Roxette

Tobban sa...

Roxette & Sommartider

Anonym sa...

roxette sommartider

Anonym sa...

Brith, så lite så...

Brith sa...

Roxette men har glömt titeln

Anonym sa...

Sorglösa Brunn

Vonkis sa...

Brith
Melodin till v12 var sommartider.

Anonym sa...

lloyd webber

Gutten sa...

andrew lloyd webber

Unknown sa...

lloyd webber

Brith sa...

Tack Vonkis för sommartider

Vonkis sa...

Brith
De nada :-)

Unknown sa...

se en

Anne-Lie sa...

Godmorgon alla kryssare!
Regnar hos mig så jag kan sitta här och kryssa i lugn och ro;-))
8 se 5 en!!!

Anonym sa...

se en

Vonkis sa...

Har titeln på tungan men får inte fram den...

kim n sa...

vill du SE EN stjärna

Anonym sa...

vill ni SE EN

Bettan sa...

V8 se L5 en

Anonym sa...

Vill du se en stjärna

Tobban sa...

Vill ni SE en stjärna...

Brith sa...

Vill du se en osv.
alltså se på V 8öch en på L 5

Vonkis sa...

Ja nu kom refrängen igång!

Roger sa...

Vill du se en stjärna så se på mig !

kim n sa...

.....museum på Vikbolandet........

kim n sa...

Zara Leander.........

Roger sa...

Ni

Vonkis sa...

Kim
Ja just ja, det finns ett sånt museum där ja. Skulle kanske ta sig en tripp dit när jag kommer tillbaka till östergötet.

Roger sa...

27 grader i skuggan !

Anonym sa...

sten

Vonkis sa...

Roger
Huvvaligen.

Anonym sa...

bosse?

Brith sa...

Kan det vara Bosse Parnevik?

Bettan sa...

Bosse Parnevik...eller???

Vonkis sa...

Jupp.

Anonym sa...

också frugans förslag: Bosse (parnevik)

Roger sa...

Skönt med ett dopp i poolen !

Roger sa...

Skönt med ett dopp i poolen !

Unknown sa...

bette

Brith sa...

Måste vara Bette (Midler)

Roger sa...

Japp

Anne-Lie sa...

Vita stenen! = sten

Bettan sa...

Vita STENEN

Anonym sa...

Den vita stenen

Roger sa...

Sten

Unknown sa...

diana ross

Brith sa...

Diana Ross

Thomas sa...

Diana Ross

Anonym sa...

diana

Anonym sa...

Diana Ross

Roger sa...

Diana

Unknown sa...

sol och varma vindar på husvagnscampingen i åviken kanske båttur efter krysset

Bettan sa...

magnus Uggla

Vonkis sa...

vart skulle ugglan in?

Bettan sa...

V 13

Anonym sa...

V13= Magnus

Vonkis sa...

Mörsi båokåo

Anonym sa...

linus

Bettan sa...

Linus Wahlgren

Brith sa...

LINUS

Anonym sa...

LINUS Whalgren

Unknown sa...

linus hej då från mej

Anonym sa...

linus

Gutten sa...

hej å ha en fortsatt bra dag! :)

Brith sa...

Tack för idag - visst är vi duktiga. Blev inget regn eller åska - nu är det strandväder.
Trevlig helg.

Roger sa...

Hejdå Allihopa ha en skön helg !

Anonym sa...

Tack för nu -önskar alla en skön sommardag, med eller utan regn-och-åska :-)

Y sa...

Trevlig helg på er, nu ska jag dansa åsk- och regndansen.....

Janne sa...

Hej har reg.mig och är en trogen kryssare så nästa vecka hoppas jag kunna hjälpa till med äldre musik.
H.Janne

Vonkis sa...

Tack för idag allihopa. Nu får vi hålla tummarna för vinster nästa vecka, och för att det verkligen blir åska idag.

Vonkis sa...

Janne
Men det låter ypperligt bra. Välkommen tillbaka nästa vecka då.

sara sa...

Tack så mycket för hjälpen. Hoppas nu att vi vinner.

Här är det också fint väder...trots åskvarningen i radion :P

Vonkis sa...

Sara
Ja, en vinst för någon av oss vore verkligen på tiden.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej! Idag var jag duktig kicka, behövde bara hjälp med V3 Bosse,L4Sten.Så tack än en gång,och tack för kommentaren.Om skatorna och vattnet var det väl.Gömmer det så inte granntanten gnäller om det.En annan granne kallar henne för förbudskärringen,för hon är emot allting, som vi andra gör.Ändå umgicks vi ett tag hon och jag.Hon var värdinna ihop med en annan vännina på min 60-årsdag.Hon hade bakat allt kaffebröd.Lite nostalgi.Hoppas Du har det bra där Du är, läste om Romerna,intressant.

Vonkis sa...

Vitsippan
Ha ha, det är bra, göm den för surtanten :-)