tisdag, april 07, 2020

Den sextonde dagen: Dagvill, promenad och toastädning.

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag nummer sexton i isolering. Jag börjar bli dagvill, är det söndag idag?

Dagens promenad blev inte så lång. Jag gjorde två pauser för att se hur det gick att läsa men det blåste för mycket även denna dag för att kunna läsa något. Dock noterade jag att vinden inte var lika kall idag som den var i helgen.

Har roat mig med att städa på toaletten idag. Nu är den skinande ren. Insåg sedan att det kanske var dumt eftersom jag behöver rengöra de stora krukorna som stått på balkongen och då brukar både badkaret och golvet få sin beskärda del. Det var så dags att komma på det då.

Harry Potter och de vises sten är utläst. Nu måste jag bara se till att boken kommer tillbaka till bibloteket och att jag får hem del två, Hemligheternas kammare. Har sett att filmerna om Harry Potter finns på SF Anytime, skulle kanske avsluta den här dagen med att titta på den först?

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anni sa...

Vad bra att du kom igång med Potter, här ser vi på filmerna nu. Trots att de blir mörkare och mörkare finns någon sorts tröst och trygghet i dem.
Känner igen mig i det där med städande först och nedskräpande sedan. Brukar alltför ofta plantera om krukväxter efter att ajg dammsugit ordentligt ...

Vonkis sa...

Anni
Åh så bra de är Potte-böckerna.
Å ena sidan blir jag irriterad på mig själv för att jag inte läst dem tidigare, å andra sidan är jag glad att ha dem kvar att läsa nu.

Städa och sedan stöka ner, varför gör vi så?