fredag, april 17, 2020

Den tjugosjätte dagen: Pizza, duvj****l och teaterreklam

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tjugosex i isolering. Ingen blomleverans idag. Däremot kom A förbi med en smaskig pizza och den satt där den skulle. Det kan jag lova.

Det har börjat. Årets krig mot de äckliga flygande råttorna, även kända under namnet duvor. Jag vann ifjol och jag ska vinna i år. Nu har jag dessutom fördelen att jag är hemma och kan hålla koll hela.tiden. Inget ont och så vidare...

I vintras såg Pizza-A och jag föreställningen The last fish på Östgötateatern och till min stora glädje kommer man kunna streama den gratis från och med klockan 18 imorgon! Det här är en underbar och häftig föreställning som jag tycker att du ska se. Hade det varit möjligt hade jag mer än gärna tagit med klassen för att titta på den, självklart kommer jag skicka länken till dem så de kan titta hemma nu när möjligheten finns.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså duvorna gillar verkligen de korjarne! Har du buntbanden kvar att sätta på räcket, de5 verkade hjälpa i fjol.
Hoppa de5 slutar blåsa snart.
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Buntbanden sitter kvar och nu har jag tagit ner korgarna.

Anni sa...

Har du sådana där grillpinnar i trä så kan du sticka ned dem i krukorna med spetsen uppåt, det borde väl hjälpa lite? Fungerar ok mot rådjur i markplan.