måndag, april 20, 2020

Den tjugonionde dagen: Älgar, vårsånger och blombäbisar

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tjugonio i isolering. Jägarns (ja) vad älgar jag sett på Den stora älgvandringen idag. Mellan varven har det varit lite svårt att slita sig från skärmen. Det ska bli spännande att se när den första älgen simmar över Ångermanälven.

När arbetsdagen var slut fastnade jag på youtube. Det är vårsångerna som trollband mig. Helt ärligt tycker jag synd om grannarna om de har hört mig när jag sjungit med i Bort allt vad oro gör, Vårvindar friska, Glad såsom fågeln och alla andra sånger jag skrålat idag.

Sedan något år är jag med i en facebookgrupp som handlar om krukväxter. Det är en härlig och positiv grupp där man visar upp sina blommor, frågar om råd när någon växt man har hemma inte mår bra eller frågar efter sticklingar att köpa. Mellan varven har jag sett andra medlemmar benämna sticklingar och skott för bäbisar. Jag vet inte varför men något skaver i mig när jag ser det. Idag fick jag dock se något nytt när en medlem kommenterade att en blomma nog var gravid. Jag tar mig för pannan.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anni sa...

En del tittar på älgvandring, en del kallar växter för bäbisar. Vi är som vi är, vi människor :-)