tisdag, oktober 06, 2020

Den hundranittioåttonde dagen: PM-grubblerier

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundranittioåtta i isolering. I den ena kursen ska vi skriva ett pm på 10-12 sidor och jag har grubblat och grubblat på vad jag ska skriva om men nu har jag nog kommit på det. Jag ska göra en undersökning om hur undervisningen om romer ser ut på min skola. Nu ska jag bara komma på bra enkätfrågor som kan ge användbara svar. Det är inte bara att ställa frågor hur som helst, det fick vi lära oss under lärarutbildningen. Tror jag fick lyssna på föreläsningen Som man frågar får man svar tre gånger minst. Sedan ska svaren kopplas till kurslitteraturen. Jag har skrivit det förut men det är så roligt att läsa kurser och de här kurserna är riktigt intressanta, men nog märks det att det var ett tag sedan man läste en akademisk kurs. Det hade inte varit helt fel att ha en liten studiegrupp att kunna träffa och diskutera lite med. Men det går det här med.

Inga kommentarer: