lördag, oktober 17, 2020

Den tvåhundranionde dagen: Uttittad

Välkommen till IsoleringsBlogget

Dag tvåhundra nio i isolering. Satt i godan ro i soffan och löste Melodikrysset, som man ska när det är lördag, och började känna mig väldigt uttittad. Då såg jag att den här lilla gynnaren satt på balkongräcken och tycktes titta på mig.

Sedan bjöd talgoxen på lite fågeldans. En betydligt snyggare än den fågeldans jag vid tillfällen ägnat mig åt.

Tro det eller ej men det har blivit en promenad idag med och nya höstskrudade träd att fotografer. Idag fick även en färgmatchad spårvagn vara med på bild.

Annars har dagen ägnats åt som det känns ett ständigt pärmröjande i gästrummet och att grubbla över hur jag ska göra med de gardinslösa vardagsrumsfönstren.

Sätta upp ljusa gardiner, som snart ändå behöver bytas till julgardiner?
Sätta upp julgardiner direkt även om det är lite tidigt?
Låta fönstren få fortsätta vara gardinlösa tills julgardinerna ska upp?

3 kommentarer:

Annis sa...

Om gardinerna inte fyller någon annan funktion än prydnad så skulle jag helt klart vänta tills det är dags för julgardinerna.
Men det är jag det :-)

Anonym sa...

Vilken snygg bild på den flygande talgoxen! Inte lätt att fånga.
Marianne

Vonkis sa...

Annis
Det är lite det jag lutar åt 🙂

Marianne
Det flög runt på samma ställe ett bra tag så jag fick många chanser 🙂