fredag, oktober 23, 2020

Den tvåhundrafemtonde dagen: Blomfundering och återbesök

Välkommen till IsoleringsBloggen


Dag tvåhundrafemton i isolering. När jag vattnade blommorna i köket här om dagen hann jag tänka tanken att det nog var läge för en ny uppdatering om hur stor och tät min Moses stentavlor blivit under sommaren och hösten. Idag när jag av en slump tittade bakom gardinen såg den plötsligt ut så här. Alla bladen har rullat ihop sig! Vad det beror på är det ingen som riktigt vet, har fått förslaget att den fått för lite/för mycket vatten eller att den stått i för stark sol. Jorden är lätt fuktig och den har stått på samma plats i över ett år och fick betydligt mycket mer sol i somras. Min egen fundering lutar åt att det kan ha blivit kallt drag i fönstret nu när temperaturen sjunkit. I vilket fall har jag ställt växten på bordet, så får jag se vad som händer med den.

Då var det trevligare att se att småfåglarna har kommit på besök igen. Nog är det lustigt att jag bli så glad när de här fåglarna sätter sig på balkongräcket jämfört med när äckelduvorna inkräktar.

Inga kommentarer: