fredag, oktober 16, 2020

Den tvåhundraåttonde dagen: Dubbelpromenad

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag tvåhundraåtta i isolering. Plötsligt händer det. Jag kom iväg på en morgonpromenad! Satt du ner? Det gjorde inte jag eftersom jag var på en promenad men förvånad var jag ändå. 

Men håll i er, det kommer mer.

Strax innan lunch började det lukta väldigt starkt av lösningsmedel i lägenheten så jag kunde inte vara kvar. Det blev med andra ord ytterligare en promenad. Två innan lunch.

När det är höst ska man fota trappor med höstlöv på trappstegen. Det är sedan gammalt.

Vad var det då som luktade? Jag ringde boservice efter att jag varit i tvättstugan och där stank det så jag inte kunde andas. De hittade två tomma sprejflaskor där. Det finns så många dumma människor. De som jobbar på HSB:s boservice däremot, de är inte dumma alls. Alltid trevliga när man pratar med dem och återkopplar snabbt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort att ta en promenad på morgonen. Borde jag, eller vi, göra också. Hoppas att få in den vanan.
Härliga bilder. Älskar höstens färger.

/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Ja, jag ska försöka gå på morgonen fler gånger, det var faktiskt rätt skönt.