lördag, januari 29, 2011

Vittnesmål från en överlevare

Välkommen till SjukBloggen

I tisdags gick jag hem från jobbet och sedan dess fram till och med igår har jag inte gjort så mycket mer än att sova, frysa, svettas, hosta, vara yr, ha ont i kroppen, dricka te, vatten och varm svartvinbärssaft (de få gånger jag faktiskt orkat koka vattnet) samt suga på apelsinklyftor och halstabletter.

Det har kort sagt varit väldigt synd om mig. Väldigt väldigt synd om mig.

Det sällskap jag har haft vid mina få vakna stunder har varit TV:n. Kan inte rekommendera det sällskapet till någon. Jag menar, det faktum att jag flera gånger har valt att ha på ”Sjunde himlen” säger en hel del om vad som har erbjudits.

Jag har även noterat att med en diet bestående av vatten och halstabletter är det fullt möjligt att tappa mer än tre kilo på två dagar, inte heller det är något jag rekommenderar.

Men vet ni vad. Det verkar som att dödens käftar inte längre håller mig i ett stadigt grepp. Influensan verkar vara på tillbakagång! Idag har jag nämligen varit vaken mer än femton minuter åt gången.

Men det var nära. Den här gången med.

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du kommer att överleva!! KRAAAAM!!!!
/Cecilia

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Vonkis !

Hu då, förkyld.Det var längesedan jag var det, fast jag kan vakna som i morse genomsvettig täppt i näsan, tar tempen, som visa 36.2.Oh, jag som kände mig så sjuk.
Visst är det underligt.För igår kom jag i kontakt med massor av nya baciller men de hoppade tydligen bort, det tar tre dagar innan det bryter ut.
Krya på Dig !
Kram Mi